21 Ekim 2017 Cumartesi
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Youtube

1234567»
  • Ali Rıza DEMİRCAN
  • En büyük felaket Allah’ı unutmaktır
    Allah’ı Unutmak FelaketiBütün varlıklar şanı yüce olan Allah’a yönlendirirken, Yaratan'ı unutmak, Yaratan ve O'nun Kur’ânî yasaları yokmuş gibi bir hayat sürmeye kalkışmak felaketlerin en büyüğü değil de nedir? Allah'a inanmak yetmez. O'nu emirleri ve yasaklarıyla kabullenmek gerekir.

    17 Ekim 2017 Salı 10:59Devamını Oku →
  • Allah’a yöneliş eğilimi varlığımıza kodlanmıştır
    BismillahirrahmanirrahimŞanı Yüce Allah bütün varlıkların ve bizim halikımızdır. O, varlığını kendi zatından alan Rabdir. O, bilendir, işitendir, görendir, maziyi, hali, istikbali kuşatandır. Ezelî ve ebedî olandır. İstediğini, dilediği an, arzu ettiği biçimde halk etmeye gücü yeten Rabdir. Özetlersek, Rabbimiz bütün yüceliklerle vasıflı tüm eksikliklerden de berî olan Rahmân ve Rahîm bir Rab’dir.

    15 Ekim 2017 Pazar 00:47Devamını Oku →
  • Kadir Topbaş’ın istifasının gerçek nedeni neydi? - İrfanî bir yaklaşım
    Vurulan Kurbağa Denizaltını Dibe Çeker mi?Uzun yıllar önceydi. Okuduğum fakat yazarını hatırlayamadığm tiyatro eserinde beni en fazla etkileyen bölüm şöyleydi:

    12 Ekim 2017 Perşembe 10:42Devamını Oku →
  • Baskının hertürlüsü haramdır
    Baskı Her Mahallede VarBizi takip eden okuyucularımız “Namazsız Tesettürlüler mi, Tesettürsüz Namazlılar mı?” başlıklı yazımızı da okumuşlardır. Namazsız örtülülerin bir kısmının baba - ağabey - koca baskısıyla örtündükleri anlaşılıyor. Zira Rabbimizin buyruğu olduğu inancıyla bilgili ve bilinçli olarak örtünebilselerdi namazlarını da muhtemelen kılarlardı.

    09 Ekim 2017 Pazartesi 18:01Devamını Oku →
  • Ali Bulaç kardeşim ve savunması
    Fetöcülük suçlamasıyla 14 aydır tutuklu olan Ali Bulaç kardeşim benim 45 yıllık dostumdur. Emsali gerçekten çok az olan düşünce adamlarımızdan biridir. Üstelik bir tefsir yazabilecek düzeyde bir İslâm âlimimizdir. 45 yıla varan dostluğumuz süresince kendisinin hep hayır içeren konuşmalarını dinledim ve yararlandığım yazılarını/kitaplarını okudum. Şimdilerde de 7 ciltlik Kur’ân tefsirine göz atmaktayım.

    06 Ekim 2017 Cuma 12:33Devamını Oku →
  • Namazsız tesettürlüler mi tesettürsüz namazlılar mı?
    İslâm’ın toplumsal hayata yön veren kurallarına dönüşün anayasal suç olduğu*, siyasileri, cemaatleri ve tarikatleri arasında böyle bir konunun ve amacın entelektüel düzeyde olsun konuşul(a)madığı ülkemizde, Kur’ân’ın 23 yıllık indiriliş sürecinin neresindeyiz? Büyük çoğunluğun Mekke döneminde olduğu açıktır.

    03 Ekim 2017 Salı 10:04Devamını Oku →
  • Okunması gereken muhteşem bir yazı
    Akıllı telefonuma zaman zaman  yazarı meçhül yazılar düşer. Araştırsam da yazarını bulamam. Bunların bazıları bilgi ve duygu yüklüdür. Yazıya kıyamazsınız, okunsun, yayılsın istersiniz. Aşağıda yazıda böylesi bir yazı.Bendeniz sesli olarak okumaya çalışırken göz yaşlarımı tutamadım. İstedim ki siz de okuyasınız. Özelliklede kızlarımız ve kadınlarımız okusun.

    24 Eylül 2017 Pazar 11:34Devamını Oku →
  • Güzel/Doğru sözlülük olmazsa olmazımızdır
    Başta doğru söz olmak üzere güzel söz; ailevî, sosyal, siyasî, ekonomik, ahlâkî ve kültürel hayatımızın olmazsa olmazıdır. 

    23 Eylül 2017 Cumartesi 10:16Devamını Oku →
  • Muharrem barış ayıdır
    “Allah katında, Allah'ın koyduğu yasaya göre, gökler ve yerin yaradılışından bu yana kameri ayların sayısı on ikidir. Bu on iki aydan dördü haram aylardır. Siz bu aylarda (Rabbinizin buyruklarına aykırı giderek) sakın ha nefislerinize zulmetmeye kalkışmayınız…”

    22 Eylül 2017 Cuma 10:02Devamını Oku →
  • Güzel konuşma İslâm’ın gereğidir
    Bilimsel tahminlere göre yeryüzünde yaklaşık on milyon kadar canlı türü var. Bu canlı türleri arasında çağrışım yaptığımız anlamda konuşma yeteneği ile yüceltilmiş canlı türü yalnızca biz insanlarız. 

    19 Eylül 2017 Salı 10:44Devamını Oku →