28 Mayıs 2018 Pazartesi
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

123»
  • Hakan ÇIRAK
  • Türkiye’de ziraatin bittiğinin delili: Şeker fabrikaları
    Çok değil, bundan 4-5 sene evvel Anadolu’da bir kasabada eşraftan ve Devlet erkanından bazı kimselerle şöyle bir yürüyüş yapalım dedik.

    28 Mart 2018 Çarşamba 12:12Devamını Oku →
  • Otoyol ve köprü ücretleri yapılan hizmetleri gölgeliyor
    Her fırsatta ifade ettiğimiz üzere, memleketimiz son on beş senede, tarihinde hiç görmediği kadar muazzam hizmetlere şahit oluyor. Devletimizin hizmette yap-işlet-devret modelini son on senedir etkin olarak kullanması otoyol, köprü ve tünellerin sayısının artmasına ciddi ivme kazandırdı. Bu usule göre otoyollar, tüneller ve köprüler Devlet tarafından özel teşebbüse yaptırılıyor, fakat Devlet özel teşebbüse para vermiyor. Bunun yerine hizmeti inşa eden firmaya o hizmeti işletme, yani vatandaştan para tahsil ederek o hizmeti idare etme yetkisi veriliyor. Sonra özel teşebbüsün işletme süresi bitince hizmetin işletilmesi Devlete terk ediliyor. Bu usülde hem millet hizmetle buluşuyor hem de Devletin cebinden para çıkmamış oluyor.

    21 Mart 2018 Çarşamba 10:28Devamını Oku →
  • Mehmetçik Kudüs’e...
    Yarım asrı aşkın bir süreden beri İslam coğrafyasının bağrına hançer gibi saplı duran İsrail terör şebekesi, dünyanın gözünün içine baka baka zulmüne devam ediyor. İkinci Dünya Savaşı’nın sun'î mağduriyetinin oluşturduğu atmosferden ve Müslümanların başsız bırakılmasından faydalanan Siyonistler önce sivil iskân hamleleri ile sonra da siyasi adımlarla, neticeten de devlet (!) olarak geldi saplandı İslamın kalbi Kudüs’e... Kudüs ki ilk kıble... Kudüs ki miracın eşiği... Kudüs ki Hz. Ömer’in adaletine sulh içinde teslim olan mukaddes... Kudüs ki Selahaddin’in emaneti... Kudüs ki dedem Yavuz’un hilafet şiarı... Kudüs ki Abdülhamid’in canını siper ettiği mânâ cephesi... 

    26 Aralık 2017 Salı 10:59Devamını Oku →
  • Ruhuna Fatiha İstanbul!
    Ne diyordu divan şairimiz Nedim bu güzel şehir için:

    07 Kasım 2017 Salı 11:13Devamını Oku →
  • Bize ne Amerika’dan!
    Son günlerde gündemde mühim yer işgal eden Amerika ile aramızdaki vize krizi, rahmetli Erbakan Hoca’nın şu meydan okuyan cümlesini akıllara getiriyor: Bize ne Amerika’dan... Esasen bu meydan okuma son yüz elli senedir bir devlet politikası haline getirilmediği içindir ki, bugün bu coğrafya volkan gibi kaynamaktadır. Kaynamaktadır çünkü Batı hiçbir zaman unutmadı. Selahaddin’in Kudüs’ü almasını, Türklerin Anadoluya yerleşmesini, Kostantinapolis’in İstanbul olmasını, ecdadın Viyana kapılarına kadar uzanmasını asla hazmedemedi. Asrın akışına yön veren kara kanın (petrolün) ilim ve teknikte temayüz etmiş Batının değil de geri kalmış, sefil Doğunun hudutlarında kalmasını kabullenemedi (!)

    12 Ekim 2017 Perşembe 12:08Devamını Oku →
  • Irak’ın kuzeyine müslümanca bakış
    Biz Müslümanlar önümüze gelen her meselede İslamî zaviyeden bakmak zorundayız. Bugün gündemde mühim bir yere sahip olan Kuzey Irak Meselesi’ne de bu cihetle bakmalıyız. Bölge ilk olarak bizim hakimiyetimize nasıl girdi, nasıl idare edildi, nasıl elimizden çıktı ve bu bölge neden Türkiye’yi alakadar ediyor sorularının cevabını bilmek mecburiyetindeyiz, aksi halde meseleye hissi yaklaşımların ötesinde bakmamız mümkün olmaz.

    25 Eylül 2017 Pazartesi 15:58Devamını Oku →
  • Ölüm rabıtası
    Her sabah olduğu gibi bu sabah da devasa Çağlayan Adliyesi’ndeki mütevazı odama, mutad mesaimi icra etmek için girdim. Daha ben gelmeden masamın üzeri dosya yığınları ile dolmuş.

    21 Ağustos 2017 Pazartesi 11:31Devamını Oku →
  • Evet, birlik olmalıyız.. Ama nasıl?
    Kurtuluşumuzun tek çaresi, öncelikle Batılı olmadığımızı kabul etmekten geçiyor. Biz batılı değil, Doğuluyuz. Batı gibi giyinsek de, onlar gibi evlerimiz arabalarımız olsa da, dilimizi değiştirip onların dilini konuşsak da biz Doğuluyuz. Batı, bu toprakları itirazsız olarak onlara teslim etmediğimiz sürece bizi birbirimize düşürmeye, bizi katletmeye, bu coğrafyada kan akıtmaya devem edecek.

    06 Haziran 2017 Salı 12:01Devamını Oku →
  • Hakikaten müslüman mıyız?
    Zaman geçtikte bizi biz yapan değerlerin eriyip gittiğini görüyoruz. Saygı, sevgi, ahlak, maneviyat, takva ve ubudiyet gibi kavramların, modernitenin getirdiği alışkanlıklarımıza bağlı olarak hayatımızdan bir bir çıktığına şahit oluyoruz. Oysaki bizler Müslümanız ve bu sıfatımız sebebiyle bizim fikrimizi, hal ve hareketlerimizle alışkanlıklarımızı belirleyecek olan da bu sıfatımızdır.

    29 Mayıs 2017 Pazartesi 16:11Devamını Oku →
  • Trafik cinayetleri
    Trafik şuurunun milletimizde yerleşmesi için, okullarda ve camilerde buna dair bilgiler verilmeli, milletin hüsnü kabulünü kazanmış sivil toplum örgütleri bu konuya eğilerek milleti bilinçlendirmelidir.

    16 Mayıs 2017 Salı 13:54Devamını Oku →
Back To Top