20 Şubat 2018 Salı
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

12»
  • Konya Müfütüsü Prof. Dr. Ali AKPINAR
  • ‘Afrin’de ne işimiz var’ demek ‘Rûm suresinden bize ne’ demektir!
    Cenab-ı Hak, tüm şehidlerimize rahmet etsin, makamları âlî olsun! Bazen şehid cenazelerinde, bazen herhangi bir mecliste duyarız, kimi zamanda sanal dünyada okuruz benzer sözleri:  Bizim askerimizin Afrin’de, Suriye’de, Irak’ta ne işi var? Gencecik yavrularımız, kim için savaşıyor ve ölüyorlar?

    09 Şubat 2018 Cuma 10:32 Devamını Oku →
  • Dua olmadan olmaz!
    Dua ile başlayan, dua ayetleriyle devam eden ve dua ile sona eren bir kitabımız var. Hayat düsturumuz Kur’ân, Fatiha duasıile başlar, Felak-Nâs/muavvizeteyn/sığınma dualarıile sona erer. Bunun yanında Kur’ân’da yüzlerce dua ayeti yer alır.

    24 Ocak 2018 Çarşamba 12:55 Devamını Oku →
  • Kudüs, bizim neyimiz(e)?!
    İslam, Yüce Allah’ın tek hak dinidir. Allah katında geçerli olan yegane hak din İslam’dır. İslam bütün peygamberlerin dinidir. "Biz peygamberler baba bir kardeşleriz, hepimizin dini birdir."[1] Kudüs de pek çok peygamberin yaşadığı, uğradığı, tevhid mücadelesini başlattığı, kıble olarak yöneldiği mukaddes bir mekândır.

    27 Aralık 2017 Çarşamba 10:00 Devamını Oku →
  • Şeytan taşlamaktan tavaf etmeye fırsat bulamamak
    Eskilerin darb-ı mesel/vurucu örnek dediği özdeyişlerimiz vardır. Bunlar az kelamla çok şey anlatan özlü ifadelerdir. Bunlar zihinlerde yer eden çarpıcı misallerdir. İşte bunlardan biridir yukarıdaki söz. Hayır işlerine engel olanlar için kullanılır.

    06 Aralık 2017 Çarşamba 10:50 Devamını Oku →
  • Kudüs Ziyaretinde Yapılanlar Ve Yapılması Gerekenler
    Kudüs Haremi bakımsız ve kirli. Yahudi Devletinin hiç bir yatırım, yardım ve desteği yok. Eksik olsun! Lakin Müslümanlar da yapabileceklerini yapmış görünmüyor. Daracık sokaklarına atılan çöpleri atmamak yahut günlük olarak toplamak, harem bölge sınırları içerisinde sigara içmemek ellerinde olsa gerek. Duvarlarından sarkan onlarca kabloyu toplamak zor olmasa gerek. Bir de bazı Filistinli esnafın, yerli halkın Türkleri, kendilerine yardım için gelmiş zengin para babaları gibi görmesi biraz rahatsız edici.

    24 Kasım 2017 Cuma 10:53 Devamını Oku →
  • Esir arz Filistin ve yetim mabed Mescid-i Aksa’nın söyledikleri II
    Andolsun Zeytûn Dağına!Sabah vakti Mescid-iAksa’ya el sallayan Zeytun dağındayız. Tîn suresinde Yüce Allah’ın üzerine yemin ettiği dağ. Hz. İsa’nın diyarı. Bir okumaya göre surenin ilk ayetleri şöyledir: İsa’nın yudu Tin ve Zeytun dağı aşkına! Musa’nın yurdu Tur dağı aşkına. Muhammed’in emin beldesi Mekke aşkına! Andolsun ki Biz insanı mükemmel bir şekilde yarattık…

    23 Kasım 2017 Perşembe 12:45 Devamını Oku →
  • Esir arz Filistin ve yetim mabed Mescid-i Aksa’nın söyledikleri I
    7-9.11.2017 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz Kudüs ziyaretimizle ilgili izlenimleri paylaşmaya çalışacağım. 7 Kasım Salı günü ikindi vakti Kudüs’e ulaştık. Kudüs, gökte kurulup yeryüzüne indirilmiş bir mübarek şehir.  Dünya ahvalinin aynası olan bir güzel şehir. Kudüs’ü anlamak dünya gidişatını anlamak demek. Kudüs anlaşılmadan ne Kudüs davası güdülebilir, ne dünya ahvali anlaşılabilir. Kudüs geçmişimi, şimdiki halimiz ve geleceğimizdir bizim.

    22 Kasım 2017 Çarşamba 11:18 Devamını Oku →
  • Ehl-i sünnetin kucaklayıcı özelliği
    Ehl-i Sünnet tabiri,  tarih boyunca İslam’ı bir bütün olarak kabul eden, bidat ehline karşı çıkan ve müminlerin çoğunluğunun bulunduğu cemaatin adıdır. Olaylara mutedil bakabilen, ama asla tavizci olmayan taraftır Ehl-i Sünnet.

    31 Ekim 2017 Salı 12:33 Devamını Oku →
  • Adam harcama mekanizmaları
    Dilimizde Ceffel kalem diye eski bir tabir vardır. Düşünüp taşınmadan, bir çırpıda karar vermekanlamına gelir. Bu ifadeyi konuşma dilimizde çok sık kullanmasak da uygulamada farkında olarak yahut olmadan çok sık kullandığımızı söyleyebiliriz.

    17 Ekim 2017 Salı 23:14 Devamını Oku →
  • Kim sorumlu?
    Haber programlarında vatandaşlarımızla röportajlar yapılıyor ve onlara dini sorular soruluyor. Sonuçta vatandaşlarımızın çoğu dökülüyor, sorulara cevap veremiyorlar. Mesela Lâ ilahe illallah'ın manası soruluyor, çoğu kimse ya hiç bilmiyor yahut yanlış cevap veriyor. Bir kısmı da ben Arapça bilmem, dinî bir konuda yanlış bir şey söylemekten korkarım diyor. Yine kıblemiz hangi şehirdedir diye soruluyor, Medine'de, Kudüs'te diyenler çıkıyor; Peygamberimizin kabri nerede diye soruluyor, Ka'be'de diye cevap veren bir hayli insan var.

    07 Ekim 2017 Cumartesi 10:40 Devamını Oku →
Back To Top