17 Temmuz 2018 Salı
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Instagram - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

12345»
  • Prof. Dr. Sami ŞENER
  • Eğitim, Kurumsal olarak Değerlendirilmesi
    Eğitim, çokca dile getirildiğinin aksine; bilgiden çok bir kültür ve hayat tarzı aktarılan bir süreçtir. Batı'da yoğun olarak kabul edildiği gibi, insanı mesleğe hazırlayan yönü, eğitimin daha küçük ve uygulamalı özelliği ile ortaya çıkan sonucudur.

    12 Temmuz 2018 Perşembe 08:08Devamını Oku →
  • Müslüman seçmenin günümüz Siyasetini analizi
    Türkiye, dünya  ölçeğinde  Müslüman bir medeniyetin  devamı olan  bir ülke.  Tarihi ve sosyolojik açıdan bunu herkes kabul ediyor.  Özellikle, son onbeş yıldır  dünya siyasetinde  İslami  hassasiyetleri de  açıkça dile getiren bir  devlet  olarak kendisini gösteriyor.  Bu yüzden de, dünyadaki  müslüman toplumların önemli bir  sevgi ve saygısını kazanmış durumda. 

    09 Temmuz 2018 Pazartesi 14:34Devamını Oku →
  • Sosyal değişim ve İslami kimliğin kaybı (3)
    İslam medeniyeti, yeni gelişmeler karşısında aciz ve tepkici bir tutum içinde olmamıştır. Fetih hareketleri ve buna bağlı çabalarla çeşitli kültür ve medeniyetlerle karşı karşıya gelmiştir.

    22 Haziran 2018 Cuma 07:39Devamını Oku →
  • Sosyal değişim ve İslami kimliğin kaybı (2)
    İslam toplumu, kendi iç bünyesinde ortaya çıkan ve itikadi görüşlerine ters bazı rahatsızlıklarla belli bir ölçüde sapmaya uğrarken, yabancı hayat tarzlarının benimsenmesiyle de içten içe bir çözülmeye uğruyordu.

    21 Haziran 2018 Perşembe 07:38Devamını Oku →
  • Sosyal değişim ve İslami kimliğin kaybı (1)
    İnsan, bilgi ve inanç:

    20 Haziran 2018 Çarşamba 11:37Devamını Oku →
  • Eğitimin kurumlaşması sağlanamazsa, bilginin yabancılaşması önlenemez
    Geçen yazımda bilginin yabancılaşmayı sağlayan bir nitelik taşıdığını ve bunun da eğitim sistemini istenilen verimlilik ve faydaya ulaştıramadığından bahsetmiştim. Buna sebep olarak sosyal hayata cevap veremeyen batı kaynaklı ve batı ihtiyaçlarına uyarlanmış bilginin varlığını dile getirmiş, bu bilginin kendi inanç ve değerler sistemimizle uyuşmadığını ve hatta bu değerlerin yerleştirmek istediği kültür ve insan tipinden uzaklaştıran bir rol oynadığını açıklamaya çalışmıştım.

    11 Haziran 2018 Pazartesi 10:51Devamını Oku →
  • Yabancı bilgiler çerçevesinde yürüyen eğitim ve problemleri
    Türkiye, yıllardır "eğitim'de reform"u konuşuyor ve eğitim sisteminin yaz-boz tahtasına döndüğünden şikayet ediyor. Genel olarak bakıldığında bu şikayet haksız değil. Özellikle, yedi sekiz yıl öncesi için bu değerlendirme son derece doğru. Eğitim muhtevasına baktığımızda, bugün için de geçerli bir sıkıntı.

    28 Mayıs 2018 Pazartesi 10:42Devamını Oku →
  • Kendimizi keşfetme ihtiyacı
    Bilgi ve teknolojinin alabildiğine geliştiği bir dönemde, insan kendini ve hayatın amacını anlama noktasında oldukça cahil ve duyarsız bir halde bulunuyor. Eşyalar ve teknolojik gelişmeler, onun adeta aklını başından almışcasına bir vurdumduymazlık ve şaşkınlık içinde olayların etkisinde ve onların sürüklediği cansız bir nesne gibi yaşamayı sürdürüyor.

    22 Mayıs 2018 Salı 10:23Devamını Oku →
  • Ekonomik ve politik mantık
    Toplumların kendi varlıklarını sürdürme ve geliştirme konusunda kabaca maddi ve manevi iki temel dinamik bulunmaktadır.

    18 Mayıs 2018 Cuma 10:58Devamını Oku →
  • Hindistan'dan Türkiye’yi ve toplumumuzun misyonunu düşünmek
    Institute of Objective Studies'in rahmetli Prof.Dr.İsmail Raci Faruki'nin hayatı ve ilim dünyasına yönelik yaptığı çalışmalarını gündeme getiren bir toplantıya katıldım. Öncelikle bu toplantı, ilim adamımızın sosyolojik açıdan ele aldığı bilgi felsefesi, dini bilgi ve sosyal hayat ile ilgili meselelerle yüzleşerek şuur oluşumuna önemli bir katkı sağladığını söylemeliyim.

    01 Mayıs 2018 Salı 06:46Devamını Oku →
Back To Top