22 Ocak 2019 Salı
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Instagram  - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

Bizi Takip Edin

Instagram

12»
  • Şaban ÇETİN
  • Yedi Suret Bir Adalet: “HEFT PEYKER”
    “Bugün adl eyleyüp halka idersen lutf u ihsânı Yüzün ağ olısar yarın makamun zıll-ı arşullâh”(1)Fuzûlî                Genceli Nizamî’nin hamsesi dâhilindeki eserlerden (2) birisi olan “Heft Peyker” (Yedi Suret) adlı eseri, zamanımızdan 800 küsur sene evvel kaleme alınmış ziyadesiyle güzel bir eser. Eseri, içinde doğduğu kültür iklimi ve devrin edebiyatına hâkim olan mitolojik unsurları dikkate alarak okuduğumuzda, ilk bakışta anlaşılanların çok ötesinde başka boyutlarının olduğu ve asıl anlatmak istenenin rumuzlar ve semboller üzerinden anlatıldığı anlaşılıyor. Aynı zamanda tasavvufî anlatımı da hesaba kattığımızda, eserde, birkaç katmanlı bir anlatım tekniğinin kullanıldığı görülüyor. Okuyucunun, eseri okumaya başlarken bunları dikkate alması gerekir, gerisi okuyucunun kendi kudretine ve kitapla kurduğu münasebetin derinliğine kalıyor.

    18 Ocak 2019 Cuma 10:06 Devamını Oku →
  • Ve Yemekler De Bozuldu
    "İş başına geçti mi yeryüzünde, içine kadar fesad vermek hars u nesli (ekinleri ve zürriyetleri) helak etmek için sa'yeder (çabalar durur). Allah da fesadı sevmez." Bakara:205

    12 Ocak 2019 Cumartesi 11:00 Devamını Oku →
  • ALLAH’A ISMARLADIK
    "Sînede bir lahza ârâm eyle gel cânım gibiGeçme ey rûh-ı revân ömr-i şitâbanım gibi"(1)Nedim

    06 Ocak 2019 Pazar 16:10 Devamını Oku →
  • TARAF OLMAYAN BERTARAF OLUR MU?|
    Dünya kurulalı beri insan nesli, ana hatlarıyla hep iki ana/temel tercihten birini yapmak durumunda olageldi. Ya iyinin/iyiliğin yanında olacak ya da kötünün/ kötülüğün tarafında duracaktı.

    21 Kasım 2018 Çarşamba 10:26 Devamını Oku →
  • EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR
    Sayın Cumhurbaşkanı’mız partisinin grup toplantısında, Emeklilikte yaşa takılanların 6,2 milyon kişi olduğunu, bunlarla ilgili teklifin kabul edilmesi halinde ekonomiye maliyetinin yıllık 26 milyar lira olduğunu ifade ederek: "Ekonomik kurtuluş savaşı verdiğimiz böyle bir dönemde, böyle bir yükü milletimizin sırtına bindirmeye hakkımız var mı, diye milletime soruyorum? ”diyor.

    19 Ekim 2018 Cuma 08:51 Devamını Oku →
  • HAZRETİ ALİ’DEN İLERLEMECİ ÇIKARMAK
    “Ben hikmet eviyim. Ali de onun kapısıdır." Hadis-i Şerif/Tirmizi

    13 Eylül 2018 Perşembe 10:23 Devamını Oku →
  • SANAL GÜZELLİK
    "Aslında her şey bir algıdan mı ibaret?" diye düşünmeden edemiyor insan zaman zaman. Kahramanlar gerçekten kahraman mı? İyiler gerçekten iyi mi? Sağlamlar gerçekten sağlam mı? Ya kötüler. Gerçekten kötü mü, ya da büsbütün kötü mü?

    01 Eylül 2018 Cumartesi 13:00 Devamını Oku →
  • KRİZDEN ÇIKIŞ KRİZİ
    Yok, Katar'dan şu kadar para gelecekmiş!Yok, Çin bize şu kadar kredi verecekmiş!Yok, Rusya'dan çok turist gelecekmiş!Falanca da desteğini açıklamış, filanca "Türk ekonomisine güveniyoruz" demiş!

    21 Ağustos 2018 Salı 08:52 Devamını Oku →
  • FİNANSAL KRİZE KARŞI ÇARESİZ MİYİZ?
    24 ocak 1980 kararları ve 12 Eylül 1980 darbesi ile Ülkemiz önemli bir dönemece girdi/sokuldu. İmitasyon İslamcı/yeni muhafazakârların güzelleme yapa yapa bitiremedikleri Özallı yıllarda, ülkemizin küresel finans kapitale eklemlenme süreci başladı ve hızla devam etti.

    13 Ağustos 2018 Pazartesi 10:33 Devamını Oku →
  • YEŞİL KUŞAK SAKİNLERİ UYANACAK MI?
    Bir koca yüzyılı yanılgılarla geçirdik İslam Dünyası olarak. Başımıza ne ki felaket geldiyse yanılgılarımızdan sebep, hiç birisi bizim bu yanılgılardan kurtulmamıza vesile olamadı. Daldığımız gaflet uykusundan uyanamadık bir türlü. Bir yalanlar dizisine hem kendimiz inandık, hem de cümle âlemi ikna yolunda debelendik durduk bir koca yüzyıl.

    04 Ağustos 2018 Cumartesi 11:57 Devamını Oku →
Back To Top