17 Temmuz 2018 Salı
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Instagram - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

123»
  • Sadık USLU
  • İktisadi sistemde “Mor İnek Yaklaşımı”
    Nerden çıktı şimdi mor inek demeyin. Arıyor insan. Hele, hayat memat meselesiyse... Seth Godin; Mor İnek Yaklaşımı ile ilgili kısa hikayesini şöyle anlatır: "Yol kenarında bir inek görüyorsunuz ve aracınızı sürmeye devam ediyorsunuz. Çünkü öncesinde daha bir çok inek görmüştünüz. Kim aracını bir kenara çeker de: Ah, bak bir inek, der ki? Kimse... Peki, bu inek mor olsaydı..! Bu hakikaten de harika bir özel etki, değil mi? Eğer; ineğin rengi mor olsaydı, bir süreliğine onu fark ederdiniz. Büyük ihtimalle aracınızı durdurur, bakma ihtiyacı duyardınız." Godin, burada bütün inek ırkından bahsetmiyor tabi. Sadece gördüğü sürünün içindeki bir tek ineği konu ediyor. Bu yaklaşımdaki ana temayı; özgün olmak, işlerlik kazanmak ve farklılığın zenginliğinden istifade etmek, olarak anlamalıyız.

    16 Temmuz 2018 Pazartesi 11:20Devamını Oku →
  • 15 Temmuz ve “Mavi Ceket Totemi”
    Mirat Haber sitemizin kurucusu Ali Rıza Demircan Hoca’mızın “Deniz Baykal ve Siyasi Etiğin İflası” başlıklı yazısını yayınlamadan önceki taşıdığı endişeye benzer bir endişe, geçtiğimiz yıl yaşadığım bir duyguydu. Ve ilgili yazıyı yayınlamamıştım. 

    12 Temmuz 2018 Perşembe 10:22Devamını Oku →
  • Mete Gündoğan ne okuyor, ne anlatıyor? Birileri nerelerde geziyor?
    "Çok okuyan mı bilir, çok gezen mi..?" diye sorulur ya hep.Sanki; okumaya ikame edilebilecek başka bir seçenek var gibi.

    08 Temmuz 2018 Pazar 05:50Devamını Oku →
  • Sefalet muştusu: Dijital Bankacılık
    Bankacılık sektörü, sosyal ve ekonomik olarak yıkıcı bir anksiyetenin sinyalini veriyor. Her şey oldukça normal görünmesine rağmen, bu yargıya nasıl varmış olabiliriz? Hazır; " Ne güzel iste faizsiz kredi, eft-havale bile masrafsız..! ", diye çıkışan bolca dostlarımız da varken...

    24 Haziran 2018 Pazar 05:34Devamını Oku →
  • Akvaryumdaki danışmanlar
    Balığın gözünde insan; sadece akvaryumun içerisine sokulan parmaktan ibarettir. Çünkü; balık akvaryumun dışını göremez, algılayamaz. Ya da akvaryumun dışı onun yaşam ve tahayyül alanı içerisinde değildir, diyebiliriz. Fiziksel olarak; insan, parmak degilse de algısal olarak parmak görseli balığın dünyasındaki insan gerçekliğini karşılar. Zira; akvaryum içine uzanan parmak, balığın yaşam düzlemindeki adreslenebilirliktir ve sadece, şuradalıktan ibarettir.

    19 Haziran 2018 Salı 12:06Devamını Oku →
  • Ekonominin bozuk fıtratı düzelmelidir
    “Mirat Haber” sitemizin genel yayın yönetmeni Ali Rıza Demircan Hoca’dan birkaç defa işitmiş olduğum sözden yola çıkarak konuya gireyim.

    16 Haziran 2018 Cumartesi 08:19Devamını Oku →
  • Üretim ekonomisi safsatası
    "Vücutta kan ne ise; ekonomide de para odur."

    04 Haziran 2018 Pazartesi 10:42Devamını Oku →
  • Ekonomiyi İslam'dan ayırmak küfürdür
    Çağcılık illeti:Bir önceki yazımda, iletişim sektörünün marazalarından bahsetmiştim. Taktir edersiniz ki; her çağ kendi rantiyesini oluşturuyor. Kaldı ki; “çağcılık” anlayışı, başlı başına bir marazadır. İçinde seyrettiğimiz bu çağda da, en hafif ifadeyle, iletişim araçlarına bağımlılık gibi göze batan, dile getirilen; ancak, neredeyse herkesin içine düştüğü bir illetten söz edilebilir.

    17 Mayıs 2018 Perşembe 09:39Devamını Oku →
  • Faizi tabana yerleştiren telekom sektörüdür
    “Zenginin malı/parası züğürdün çenesini yorar” diye bir atasözümüz var ya… Bu yazımda, bu atasözümüz ile bir yolculuğa çıkalım, bakalım bizi nerelere götürecek. Atalarımız bir sözü sahiplenirken, o sözü, arkasındaki binlerce yaşanmışlıkla birlikte edebiyat kültürümüze katmışlardır. Hali hazırda atasözlerimizin anlam derinliğine, yaşanmışlıklarımızı eklemeye devam ediyoruz.

    09 Mayıs 2018 Çarşamba 10:30Devamını Oku →
  • Borca dayalı sistem kompleksi
    Cumhurbaşkanı başdanışmanı Cemil Ertem Bey; iki hafta önce TRT Haber’de, “dolar 4 TL oldu algısı yanlıştır” şeklinde bir ifadede bulunmuştu. Bu demeç internet sitelerinde de haber olarak yayınlandı. Evet. O günlerde dolar 3,98’lerde seyrediyordu. Ancak; toplum 2 kuruşluk farkı, ‘algıda tamamlama’ şeklinde, çoktan kabullenmişti.

    10 Nisan 2018 Salı 11:21Devamını Oku →
Back To Top