16 Temmuz 2018 Pazartesi
Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi...
Farkımız yorumlarımızda...
 - Facebook  - Twitter  - Instagram - Youtube
Sosyal Medyada Bizi Takip Edin

12345»
  • Şeyma Demircan NAMAZCI
  • BENİM ADIM NE?
    Evlat sahibi olmak Allah'ın insanlara sunduğu çok güzel bir emanettir şüphesiz.

    04 Temmuz 2018 Çarşamba 10:28Devamını Oku →
  • ABLA SENİ ÖPSÜN, AMCA SENİ ÖPSÜN
    Çocuklar ebeveyninin gözbebeği, narin, hassas el üstünde tutularak büyütülen varlıklardır.

    02 Temmuz 2018 Pazartesi 13:39Devamını Oku →
  • Tüketen çocuklar
    Müslüman ebeveynlerin isteği ve duası ailesine, vatanına, milletine, dinine faydalı, İnsanların ve Yaratıcının razı olduğu Müslüman bireyler yetiştirebilmektir.

    25 Mayıs 2018 Cuma 10:56Devamını Oku →
  • Kutlu örnek peygamberimiz
    Geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiğimiz Avrupa gezisinde farklı kültürlerden insanları ve çocuklarını gözlemleme fırsatımız oldu. Havaların güzel olmasının şansıyla parklar, sokaklar bebek arabalarıyla ve çocuklarıyla oynayan ebeveynle doluydu. Avrupalı çocuklar ile ilgili paylaşmak istediğim gözlemlerime kiliselerden başlamak istedim.

    25 Nisan 2018 Çarşamba 08:22Devamını Oku →
  • Sen de ona vur
    Şiddet, yetişkinlerde olduğu kadar çocuklarda da varlığını gösteren bir eylem ne yazık ki. Özellikle enerjilerin yükseldiği bahar aylarında parklarda ve okullarda kavga sesleri daha fazla yükselmeye başlar. Ebeveynleri ve öğretmenleri çoğu zaman çaresiz bırakan bu durum neden ortaya çıkar?

    29 Mart 2018 Perşembe 11:38Devamını Oku →
  • Ağlayan çocuklar
    Ağlamak canlıya özgü duygusal bir eylem olmakla birlikte bebeklik döneminde çok daha fazlayken çocukluk ve yetişkin döneminde azalır. Ancak bazı çocukların yaşıtlarına kıyasla çok daha fazla ağladığı bir gerçektir. Alışveriş merkezlerinde, aile toplantılarında hatta yolculuk esnasında fazlaca ağlayan çocukların sesi bir çok insanın kâbusu da olabilir. Peki bebekler ve çocuklar neden ağlar?

    23 Mart 2018 Cuma 10:45Devamını Oku →
  • Büyütülmeyen çocuklar
    “Sen yapamazsın” ebeveynlerin sık kullandığı, çocuklar yetişkin olduktan sonra dahi kullanmaya devam ettikleri cümlelerden biridir. Bu cümle bazen “küçük olduğun için bunu başarmaya gücün yetmez “ bazen de “sana anlatmaya harcayacağım zamanda kendim yaparım” cümleleri yerine kullanılır aslında. Peki çocuklar için çok duydukları bu cümle ne ifade eder? Nasıl bir mesaj içerir?

    09 Şubat 2018 Cuma 10:28Devamını Oku →
  • Cumamız kutlu olsun
    Kutlamalar ve eğlenceler çocukların çok sevdiği etkinliklerdir. Her gün yenen bir tatlıyı kendimize özgü özel bir yöntemle  masaya getirmek, birkaç balon ile odayı renklendirmek bu kutlamalar için yeterli hazırlıklardır aslında. Ama bu ufak hazırlıklar çocuğun dünyasında günlerce heyecan yapmasına ve çok mutlu olmasına sebep olur. Doğum günü henüz kutlanmış çocuğun “yarın yine doğum günümü kutlayalım “ isteği hemen hemen tüm ebeveynlerin karşılaştığı bir durumdur.* Peki nedir bu ufak kutlamaları çocuklar için bu kadar özel yapan?

    26 Ocak 2018 Cuma 12:35Devamını Oku →
  • Bak abi kızar
    Çocuk eğitimi ve terbiyesi zor bir süreçtir. Bu süreçte bazen eğitimcilerin tavsiyesiyle yol alınırken bazen de ilk akla gelen pratik çözümlerle an kurtarılmaya çalışılır. Bu pratik çözüm yollarından biri de “bak abi- abla kızar “ cümlesidir. Bu sihirli cümle hemen hemen her ebeveynin kullandığı, çocuk üzerinde etkili bir yöntemdir. 

    20 Aralık 2017 Çarşamba 10:33Devamını Oku →
  • Benim prenses kızım
    Çocuklar ebeveynleri, akrabaları ve karşılaştıkları birçok insan tarafından seviliyorlar. Bu sevgi cümlelere dökülerek onlara hissettiriliyor. Ancak tamamen sevgi kaynaklı kullanılan bazı cümleler çocukları mutlu etmekle beraber gelişimleri için zararlı olabiliyor. “Benim prenses kızım, ne kadar da güzel olmuş aynı bir prenses, ama prensesler böyle davranır mı…vs“ gibi tamamen iyi niyetli ancak prenseslik kültürünü çocuklara empoze eden cümleler zararlı cümlelerin başında gelebiliyor. Peki nedir bu cümlelerin kız çocukları üzerindeki etkisi ve zararı?

    15 Kasım 2017 Çarşamba 11:09Devamını Oku →
Back To Top