islami haberortadoğu haberlerimirat analizmirat tv
DOLAR
15,8901
EURO
16,9191
ALTIN
948,60
BIST
2.372,35
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
24°C
İstanbul
24°C
Açık
Salı Açık
26°C
Çarşamba Açık
24°C
Perşembe Az Bulutlu
25°C
Cuma Parçalı Bulutlu
25°C

Bayramda Faize Bulaşmış Kavurma

Bayramda Faize Bulaşmış Kavurma
14.08.2019
A+
A-

Faize dayalı ekonomik sistem her alanda yaşamı işgal etmekte salih amelleri bile kirletebilmektedir 

Kurban Bayramlarının en ilginç olaylarının başında acemi kasapların özellikle büyükbaş  kurban keserken ne yazık ki yaralanıp hastanelik olmalarıdır. Bu yıl 700’ü geçen kasap zaiyatımız bayramların zıtlık ve tuhaflığıdır.

Bundan daha zıt, daha tuhaf ama daha içler acısı bir durumsa faiz haramı ile kurban ibadetinin karıştırılmasıdır.

Genellikle Kurban Bayramında kurbanlık alımı nakit yapılır. Ama bazen bunu kredi kartıyla yapan da olmaktadır. Kredi kartı borcu zamanında ödenirse faize bulaşılmayacağı düşünülür. 

Oysa kredi kartı borcu başladığı anda faiz işlemleri de yürürlüğe girmiş olur. Kredi kartı sahibi firma vereceği borcu havadan yaratmıştır. Bunun için merkez bankaları mekanizmalarına yoktan komisyon verir. Para piyasası büyür. Paranın değeri gözle görünmeyecek ölçüde azalır. Kart böylece kullanıldığı anda faize dayalı süreçler başlar. Çünkü sistem tamamen zamana bağlı borca yani faize dayalıdır. 

Kredi kart faiz borcu kontratı yapılınca, zamanında ödemesi veya ödememesi fark etmez. Faizde zaten cürüm verendedir. Sorun faiz sistemini desteklemek ve onu ibadete sokmaktadır. Çünkü faiz ve modern bankacılık dinimize göre en ağır suçlardan biridir, Bakara Suresi’nde Allah ve Resulüne savaş açmak olarak nitelenir.

Bunun yanısıra kurbanı, yardım paketini veya hediyeyi satan da her durumda faize bulaşmış olur. Faiz bir borcun zamanla değer değişiminden gelir elde etmektir. Yapılan borç aktinde satıcı parayı bir ay ya da benzer bir sürenin sonunda alır. Yani para sistemine göre daha az değerli bir paradır, çünku bir hafta, bir ay süre neyse o sürede ‘işletilmemiştir.’ Erken almak isteyince bankanın faiz kazancını bankaya öder. Kısaca pislik bütün her yerdedir.

Bir de bayram kredileri vardır. Banka ya da aslında bankadan farkı sadece para verilerek elde edilmiş fetva belgesi olan yine aynı faizli sözde İslami bankacılık kuruluşundan alınan borçla kesilen kurbanlar ve bayram hazırlıkları vatdır.

Faiz ya da Kuran-ı Kerim’de geçtiği şekilde Riba dereceli olarak engellenmiştir. Kesin yasaklayan ayetler kitabın nuzül sırasında en son ayetlerdir. Bunun yanı sonuncuları veda haccında,  Resulullah’ın son konuşması olan veda hutbesinde dikkat çekilmiş, kesinkes men edilmiştir.

Faiz almak, tefecilik yapmak, infak yerine zor durumdan yararlanan borç vermek daha büyük suç olsa da faizle borç almak da o çarpık sisteme hizmet etmek olduğundan yanlıştır. Faizin ezilen tarafı olmak da, Allah ve resulüne karşı savaşan bir orduya destekte bulunmak, onu güçlendirmektir. Adeta PKK’ya yataklık etmek, onu beslemek gibidir. Reklamlı cafcaflı Allah düşmanlarından  olabildiğince uzak durulmalı, zamanında ödeme ihtimalimiz olsa bile tezgahlarına düşülmemelidir.

Kurban Allah yolunda infak etmek amaçlı bir ibadettir, bunun faize bulaştırılması, putlar adına kesilmiş et gibidir. Zira parası olmayan biri tarafından kesilen ve etinin büyük bölümü infak edilen o kurban aslında Allah için değil eş dosta gösteriş ve prestij için, şan için nam için kesilmiştir. Bunlar da putlardır. 

Parası olmadan kredi kartı ile ya da başka banka faiziyle, Allah ve resulüne savaş açanların faiz sistemini güçlendirmek yoluyla kurban kesenin Allah için değil sosyal ptestij putları için kestiği o hayvanın etini yemek sakıncalı olabilir.

Ancak kuşkusuz biri nakit para için de benzer şeyler söyleyebilir. Nakit para artık sabit bir sembol değer değil, merkez bankalarının faize, zamana bağlı borçlanmaya dayalı ürettikleri, küresel Şeytan Hizbi sisteminin bir anlaşma belgesidir. Durduk yerde değerini yitirir, yani merkez bankalarına faiz verir. Kredi kartı ya da başka faiz anlaşması gibi olmasa da normal nakit para bile faiz sistemi içindedir. 

Kısaca en temiz ibadetler bile içinde bulunduğumuz çarpık sapık sosyal düzende kirlenmekte, iyilik yaparken bile kendimizi Allah’a ve resulüne savaş açmış hizbe hizmet eder bulmaktayız.

Bu durumda acil ve esas olan, tamamen haram olan faize dayalı toplumsal iktisadi düzeni helal olan adil ekonomiye çevirmemizdir. Bu da bireysel değil, ancak toplumsal olabilir.

Ali Ulvi ALTINSOY

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.