islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
34,7454
EURO
36,6446
ALTIN
2.957,94
BIST
9.886,05
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
14°C
İstanbul
14°C
Açık
Cuma Çok Bulutlu
15°C
Cumartesi Açık
16°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Çok Bulutlu
18°C

AL-ANSAR CAMİİ

AL-ANSAR CAMİİ

Mimar: ONG&ONG Pte Ltd

Yapım Yeri: Bedok, Singapur

Yapım Yılı: 2015

Doğu Singapur’da bir mahalle olan Bedok’ta bulunan Al-Ansar’ın yeniden inşası, yerel toplumun sevilen bir sembolünü modernize etmek ve güncellemek için gerçekleştirilmiştir.

Al-Ansar Camii bir topluluk camisi olarak tasarlanmıştır. Caminin tasarımı, ibadet edenleri ve genel olarak toplumu davet eden açık ve kapsayıcı bir atmosfer yaratmaya odaklanmıştır. Bu cami aynı zamanda hem yeniyi hem de eskiyi tek bir bedende kucaklama fikrini bünyesinde barındırmaktadır.

Minare ve ana ibadethanenin kubbesi gibi unsurlar geçmişten gelmektedir, derslik ve oditoryumları barındıracak yüzer podyum gibi yeni yapılarla bütünleşir. 300 kişilik kapasiteye sahip oditoryum, genişletilmiş bir ibadet alanı ve ayrıca düğün gibi çok amaçlı bir mekan olarak kullanılabilmektedir.

Bir cami, içinde bulunduğu çok kültürlü ortamı dikkate alarak Müslüman toplumun temel inançlarını ve değerlerini temsil eden belirli sembolik unsurları bünyesinde barındırmalıdır. Bu nedenle cami, açık ve kapsayıcı görünecek şekilde tasarlanmalıydı; genel olarak topluluğa ulaşmak zorundaydı ve tasarımın bu değerleri içermesi gerekiyordu.

Mimarlar tarafından tasarlanan ana tasarım özelliği, sitenin ön tarafında, konsollu çelikten oluşan bir podyum tarafından oluşturulan büyük bir kapalı topluluk plazasıydı. Podyum mevcut ibadethaneyi ve minareyi kucaklamaktadır ve plaza ve çevresindeki sokakların üzerinde yüzüyor gibi görünür. Plaza, birden fazla işleve hizmet edebilecek şekilde tasarlanmıştır; Malay yaşamının birçok yönünü sağlayacak şekilde gayri resmi bir toplanma alanı, genişletilmiş ibadet ve sosyal etkinlik alanı gibi.

Çelik çerçeveli cephe, gelenekten ilham alan karmaşık bir desenle eklemlenmiştir. Döndürülen karenin basit geometrisini alarak ve onu ikincil yapılar ve dış perdeler üzerine katmanlayarak, caminin toplumu göstermek için kendine özgü bir yüzü olması için hassas bir desen oluşturulmuştur. Cephe, doğal gün ışığının iç mekanlara süzülmesine izin verirken, aynı zamanda hava akışının binayı gözenekli, açık bir hacim gibi doğal olarak girebileceği şekilde tasarlanmıştır.

Yeni yapı; çevredeki topluluğa fiziksel erişilebilirliğin yanı sıra gelişmiş bir görsel bağlantı sağlamaktadır. Davetkar olmak ve insanları orada gerçekleşen faaliyetlere girmeye ve katılmaya teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Kapalı plaza, resmi olmayan toplantılardan geniş bir dua ve ibadet alanına kadar çok sayıda işleve hizmet ederken, Müslüman cemaatin bir araya gelebileceği bir ‘şehir odası’ oluşturduğundan, insanlar arasındaki etkileşimler için sonsuz olanaklar da sunar.

Caminin yeniden tasarımındaki diğer önemli özellikler arasında dersliklerin ve ofislerin yanı sıra dini dersliklerin ve bir anaokulunun bulunduğu ikinci bir blok yer almaktadır. ‘Eski ve Yeni’ bağımsız bir şekilde ifade edilirken, kolektif bir bütün olarak deneyimlenebilmektedir.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.