O yüceydi ama insan peygamberdi

a. Gaybı/Geçmişi Geleceği Bilmezdi.
b. Tabiat Üstü Harikalara Güç Yetiremezdi.
c. Sevdiklerini Olsun Hidayete Erdiremezdi.
d. Günahları Bağışlatma ve DoğrudanŞefaat Etme Hakkı Yoktu.

Çünkü O Bir Beşerdi. Beşer Olarak Yaptıklarıyla Elçi Olarak Yaptıklarını Ayırır ve Sahâbilerine de Ayırım Yaptırırdı.

Gaybı Bilmezdi

Akıl ve duyu organları ile bilinemeyecek geçmiş ve gelecek anlamına gaybı da bilmezdi. Melekîliği ve gaybı bilir olmayı peygamberliğin gereği gibi görenleri Kur’an, onun diliyle şöylece uyarıyordu:

En’âm 50: (Ey Peygamberim! Onlara )şöyle de. Ben size, Allah’ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Üstelik gaybı da bilmem. Size, ben bir melek olduğumu da söylemiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım. De ki: Kör ile gören hiç bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?

Tabiat Üstü Harikalar Oluşturamazdı

Ondan yerden pınarlar çıkartmasını, nehirler akıtmasını, hurmalıklar ve bağlar oluşturmasını, göğe çıkıp okuyacakları bir kutsal Kitap getirmesini vs. isteyenlere Kur’ân şöyle cevap vermesini emrediyordu:

Onlara şöyle de: Ben Rabbimi bütün yüceliklerle nitelerim. Siz benden neler istiyorsunuz? Ben başka değil, ancak beşer olan bir Elçiyim.”[1](İsra 17/89-93)

Dilediğini Hidayete Erdiremezdi

Dilediğini hidayete erdiremediği ve erdiremeyeceğini, Kur’ân şöylece bildiriyor (Kasas 56)

Rabbimiz Kur’ân’la ona “Sevdiklerini bile hidayete erdiremeyeceğini” bildirerek acziyetini duyurmakta, “İnanmayan insanlar için üzüntü çekmekle” sonucu değiştiremeyeceğini açıklamaktadır.(Şuara 3)

Doğrudan Şefâat Edemezdi

Allah’ın izni olmaksızın doğrudan şefâatle günahları bağışlatma, Cennet’e koydurma, Cehennem’den koruma veya çıkarma yetkisi yoktu. O sadece ilahi mesajların tebliğcisiydi.

Kimdir Allah’tan başka günahları bağışlayacak?” ve

Kimdir Allah’ın izni olmadan aracı olabilecek?”şeklindeki buyrukları ile de Peygmberi Muhammed dahil hiçbir varlığın Kendisinin ortağı olmadığını bütün insanlığa ilan etmektedir.[2]

Çünkü O Yalnızca Beşer Nebi-Resüldü

Evet, o da bir insandı. Yiyen içen,uyuyan, üzülen, sevinen, bazen öfkelenen, Rabbinin tesellisine ihtiyaç duyandı. Cinsel hayatı olan eşdi, babaydı. dedeydi. Yönetici,.kumandan ve hâkimdi. Yanılabilen ve yanılgıları kendisine indirilen vahiyle düzeltilen bir beşerdi.[3]Gerçi bütün yücelikleri şahsında toplayandı. Ama beşerdi. Onun beşeriliğine vurgu yapan deliller, beşeriliği içinde ayrıcalıklarına da değinmektedir.(Ona Karşı Görevlerimiz bölümünde açıklanalar, onun ayrıcalıkları olarak değerlendirilebilir.) Bunun içindir ki O, bizler için izlenebilen Nebî-Resüldü/ Peygamberdi:

“Şöyle de: Ben, yalnızca sizin gibi bir beşerim. Bana, İlâh’ınızın, tek bir İlâh olduğu vahyolunuyor. Artık her kim Rabbine kavuşmayı umuyorsa, iyi işler iş yapsın ve Rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın.”[4]

Yalnızca Resüllüğü Bağlayıcıydı

Beşer olduğu için de yalnızca Allah’ın elçisi olarak tebliğ ettikleriyle sorumlu olduğumuzu bildirirdi. Bunun içindir ki sahâbileri vereceğimiz iki misalde görüleceği üzere Onun huzurunda özgürce görüş bildirebiliyorlardı:

Bedir Harbi Örneği

Bedirharbi öncesinde Hz. Peygamberin sahabilerini konumlandırma şeklini stratejik bulmayan Hubbab ibn el-Cemuh, bu şeklin gelen vahiy sonucu yapılmış olup olmadığını sormuş, aldığı cevap üzerine de kendince doğru bulduğu yerleştirme şeklini özgürce sunmuştu. Görüşü Hz. Peygamber tarafından kabul olunarak uygulanmıştı.[5]

Hendek Savaşı Örneği

Hendek harbinde aleyhe gelişen muhasaranın doğurduğu çözülüşü gören Hz. Peygamber Medine’nin zirai ürünlerinin üçte birini vermeyi teklif ederek, Gatafan kabilesini saf dışı bırakmak, böylece müttefik düşman güçlerini parçalamak istemişti. Bu düşüncesini Medine’nin iki büyüğü olan Sa’d bin Muaz ve Sa’d bin Ubade’ye açıp, görüş istediğinde onlar şöyle dediler:

YaResulallah! Bu düşünceniz Rabbimizden gelen bir vahiy ürünü ise dilediğinizi yapın, bizler emrinizdeyiz. Yok eğer daha elim sonuçlardan korunmak için oluşmuş kişisel bir tercihiniz ise, söyleyeceğimiz şudur: Biz böylesine haraçları, hiç mi hiç vermedik. Şimdi İslâm’la kavuştuğumuz yücelik içinde yaşarken, asla böyle bir zilleti kabul etmeyiz.[6]

Hurma Aşılaması Örneği

Peygamberimiz hurmaların aşılanmasını onaylamamış fakat aşılanmayan hurma ağaçlarının verimsizliği ortaya çıkınca şöyle buyurmuştur:

“Ben bir beşerim. Size dininizle ilgili bir ölçü bildirdiğimde onu mutlaka uygulayın. Ama dünyanızla ilgili kişisel görüşümü beyan ettiğimde isabet edebileceğim gibi hata da edebilirim. Çünkü ben bir beşerim.” (Müslim,Fedail Bab-u vücub-i ma…)


Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Recent Posts

  • Gündem

1 MAYIS İŞÇİ VE EMEKÇİLER BAYRAMI

1 Mayıs İşçi ve Emekçiler Bayramı, günümüzde tasvip etmediğimiz şekilde siyasal bir kimliğe bürünerek eylemlere…

13 saat ago
  • Gündem

Devlet Bahçeli’den İmamoğlu’na Sert Hamas Cevabı

Devlet Bahçeli'nin Sert Tepkisi: "Hamas'a Terör Örgütü Demek, Siyonizm'in Değirmenine Su Taşımaktır!" Devlet Bahçeli'nin CNN…

14 saat ago
  • Gündem

İslam’ın Emretmiş Olduğu Cihad Şekilleri

İslam’ın emretmiş olduğu Cihad  şekillerini dört ana noktada toplamak mümkündür... 1-Cihadı Ekber: Hiç şüphesiz insan,…

15 saat ago
  • Gündem

Simit Fiyatlarına Bakanlık Denetimi: Onay Zorunluluğu Geldi

Ticaret Bakanlığı, simit fiyat tarifelerine ilişkin önemli bir değişiklik yaptı. Ekmek fiyatlarındaki düzenlemeler benzeri, simit…

16 saat ago
  • Makale

CUMHURBAŞKANIMIZ, BAKANLARIMIZ VE ALİ ERBAŞ İÇİN YABANCI LÜKS ARABA AYIPTIR VE GÜNAHTIR

Tevazu Bilinci Olmayanların İtibarı da Olmaz AHMET HAKAN -ALİ ERBAŞ Bizim müftü çocuğu olup İmam…

17 saat ago
  • Gündem

İSRAF, ALLAH’A İSYAN VE İNSANLARA ZULÜMDÜR I

“İsraf etmeyin” emrinin akabinde Allah'ın israf edicileri sevmediğine vurgu yapılması israfın önemli haramlardan biri olmasına…

17 saat ago