Afgan kadınının giysisi/burkası islâm’ın gereği değildir

Rabbimizin insanlığa son mesajlarını içeren Kur’ân’a ve uygulamada ona açıklık getiren Aziz peygamberimizin Sünneti’ne dayanılmadığı sürece aşırılıklara düşmekten ve İslâm adına İslâm’la çelişmekten korunulamaz.

Mesela birileri İslâmın temel kaynağı olan Kur’ân’da başörtüsü emri yoktur derken diğer bir grup da kadının yüzünün dahi örtülmesi gerekir,demektedir. Yüzün örtülmesi gereğini dile getirenlerin ictihadi görüşleri Müslümanların bazılarınca asırlardır uygulanmaktadır. Günüz Afganistan kadınları da buna misal oluşturmaktadır.

Yukarıda yüzleri de örtülü olduğu için kimlikleri de meçhül burgalı Afgan kadınlarının bir kısmını görüyorsunuz. Medeni denilen seküler dünyada örtülü yerleri azınlıkta kalan kadınların piç uygulamaları çağdaşlık adına kabul ve teşvik görürken Müslüman kadınların burgalarına karşı çıkacak değiliz. Dileyen dilediğini uygulasın. Ama bunun İslâm Dîni’nin bir emri veya tavsiyesi olmadığını dile getirmek mecburiyetindeyiz. Aslında burga gibi bir kültürel olgu olan Cübbe ve Sarık da böyledir. Yani dîni bir gereklilik değildir.

Sitemiz mirathaber.com’ da İslâmi örtünme ile ilgili gerekli bilgileri vermiştik. Şimdi ise sizlere İslâm’a Göre Cinsel Hayat isimli eserimizin Kur’ânî ve Nebeviî İlkeler Işığında Örtünmebölümünden aldığımız iki paragrafı sunmakla yetiniyoruz:

“ Yüzün örtülmesine ilişkin Kur’ânî ve Nebevî bir emir ve tavsiye yoktur. Mü’min erkeklere verilen cinsel arzulu bakışlardan korunulması ile ilgili Kur’ânî emir, Rabbimizin kadınlarla biatlaşması/sözleşmesi için Peygamberimize yüklediği görev, Hz.Mûsa’nın daha sonra eşi ve baldızı olacak kadınlarla konuşması yüzün görünür kabul edilebileceğinin Kur’ânî işaretleridir. ((en-Nûr 30; el-Mümtahine 12; el-Kasa 23)

Sevgili Peygamberimizin, şeffaf bir elbise giyinik olduğu halde yanına gelen baldızı Esma’ya arkasını dönüp sarığından bir parça kesip vererek ergin kadınların yüz ve eller dışındaki vücut organlarını örtmeleri gereğini vurgulaması; yüz bini aşkın mü’minler topluluğu ile yaptığı Veda Haccı’nda ihramlı kadınlarınyüzlerini örtmesini yasaklaması argümanlarımızdır. Veda haclarında kendisine soru yönelten genç kadınla bakışan terikesindeki amcası oğlu Fazl’ın yüzünü elleriyle bizzat çevirirken, kadına yüzünü örtmesine ilişkin bir emir vermemesi de delilimizdir.( Ebu Davud Libas; Müslim Hac 4089;Tirmizi Hac 18)

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Recent Posts

  • Makale

PEYGAMBER: RESUL, NEBİ

İlk bakışta “Peygamber”, “Resul” ve “Nebi” kelimelerinin aynı anlamı ifade eden eşanlamlı kelimeler olduğu düşünülmektedir.…

13 dakika ago
  • Makale

İNSAN PSİKOLOJİSİNİN ÖZÜ İRADEDİR

İNSAN PSİKOLOJİSİNİN ÖZÜ İRADEDİR İnsan psikolojisine ve toplum sosyolojisine en çok etki yapan hitap ve…

26 dakika ago
  • Makale

SENİ BUGÜN BAŞKA SEVİYORUM AMA SEN HANGİ GÜN İSTERSEN OKU

SENİ BUGÜN BAŞKA SEVİYORUM AMA SEN HANGİ GÜN İSTERSEN OKU Ben senin sevgili kaderinin neresiyim?…

22 saat ago
  • Makale

AHLÂK İSLAMÎ KURALLARDIR AHLÂKSIZ KİŞİ DİNDAR OLAMAZ

AHLÂK İSLAMÎ KURALLARDIR AHLÂKSIZ KİŞİ DİNDAR OLAMAZ! Yüksek mahkeme üyelerinden genç bir dostumuz sohbetimiz sırasında…

23 saat ago
  • Makale

KAYBETTİĞİMİZ GEÇMİŞİN FARKINDA MIYIZ?

Ülkemizde inançsız bir kesim Cumhuriyetin kuruluşundan buyana Osmanlı’ya azgın bir düşmanlık duygusuyla saldırmaktadır. Bunun neden…

1 gün ago
  • Gündem

Almanya’da Filistin Destekçisi Yasemin Acar’ın Dramı

Almanya'da Filistin Destekçisi Yasemin Acar'ın Dramı: Polisin Şiddeti ve Haksızlık Almanya'nın başkenti Berlin'de, Filistin'e destek…

2 gün ago