islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
32,4958
EURO
34,8437
ALTIN
2.435,78
BIST
10.082,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
17°C
İstanbul
17°C
Az Bulutlu
Salı Az Bulutlu
15°C
Çarşamba Az Bulutlu
17°C
Perşembe Az Bulutlu
19°C
Cuma Hafif Yağmurlu
16°C

İsra ve Miraç var mıdır?

İsra ve Miraç var mıdır?
26 Ocak 2022 14:38
A+
A-

İSRA sûresinin ilk âyetinde geçen el-Mescidül-Aksa’nın Beyt-i Mamur olduğu ileri sürülüyor. İsra-Mirac olayının Mucize olmadığı da dile getiriliyor. Ne dersiniz?

İler sürülen görüşler bize göre lehlerine değil aleyhlerine ilmî deliller olan iddialardır:

I. İlgili âyette geçen el-Mescidül-Haram gibi el-Mescidül-Aksa da mârifedir. Bir diğer anlatımla muhataplarca bilinmektedir. Oysaki Tûr sûresinin 5. âyetine konu olan ve bir hadise göre her an binlerce Melek tarafından tavaf edilen Beyt-i Mamûr Kur’ânın ilk muhataplarınca bilinmeyen olup Kur’ân ve Sünnet ile açıklanmıştır. Çünkü nüzül sırası 50 olan İsra sûresir nazil olduğunda iniş sırası 76 olan Tûr sûresi indirilmemişti. Dolayısıyla Beyt-i Mamûr kavram olmak bir tarafa kelime olarak da bilinmiyordu.

II. el-Mescidül-Aksa Kudüsteki Süleyman mabedidir ve Yahudilerce ve Müslümanlarca bilinen bir yerdir. Çünkü Kur’ân Medine döneminin ilk yıllarında ona yönelik olarak namaz kılındığını bildirmektedir. Kıblenin oradan Mescid-i Harama dönüştürüldüğü de Kur’ânın açıklamasıdır. (Bakara 142-3)

El-Mesidil –Aksa ‘nın devr-i saadetde bina halinde bulunmamış olması da önemli değildir. Çünkü Kıble olan bina değildir, yerdir. Bu gün herhangi bir şekilde Kâbe’nin yıkılmış olmasının tavafı engellemeyeceği müsellemdir.

III. Kur’ân el-Mescül Aksa nın çevresinin bereketi kılındığını açıklamaktadır. Bereketli kılınan bu yerin Kudüs merkezli bir alan olduğunu Enbiya suresinin 71. âyeti açıklamaktadır. Bu âyette “Barekna” fiili, İsra 1 de olduğu gibi aynen kullanılarak şöyle buyrulmaktadır:

Biz İbrahimi ve Lût’u kutardıkve âlemler/ insanlık için bereket kaynağı kıldığımız topraklara ilettik. ”

Hz. Lût’un kurtarıldığı alanın ölü deniz ve ulaştırıldığı yerin Kudus ve çevresi olduğu bilinmektedir.

IV. el-Mescidül- Haram’dan el-Mesidiül-Aksay’a götürülüş Yedinci gökteki Beyt-i Mamûr’a olsaydı gece götürme manasına Esrâ fiili kullanılmaz, Kur’ân’da örneklendirildiği gibi göklere yükseltme manasına Refa’a (Meryem 57) veya Arece filli kullanılırdı. Kaldı ki Kur’ân göğe yükseltilme aracı olan Mi’racın çoğulu olan Me’âric’i de kullanmaktadır. ((Me’âric 3)

V. İsra 1 de “Linüriyehü min âyâtina” ifadesi Necm sûresindeki “Min âyat-i Rabbihil-Kübra” ifadesi ile irtibatlandırılıyor. Yukarıda Mesid-i Aksa’nın Kur’ân’dan hareketle ilk kıble olan Süleyman mabedi olduğu kanıtlandığından “ gösterilecek âyetlerin” yedinci gökte aranması makul değildir.

VI. İsra-Mircac olayının Mucize/âyet olmadığı iddiası da Kur’ân ile çelişmektedir. Çünkü Mucizeler Fitne (Kamer 27) ve (İsra 59) Korkutma gerekçesiyle yapılmaktadır. İsra-Mirac olayının “âyetleri gösterme” amacının hem Fitne ve hem de Korkutma gayesiyle gerçekleştirildiğini İsra 60 kanıtlamaktadır.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.