islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
19°C
İstanbul
19°C
Parçalı Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
21°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
23°C
Salı Az Bulutlu
24°C
Çarşamba Az Bulutlu
22°C

Erkek-Kadın İlişkilerinde Fıtrattan ve İslâm’dan Sapmalar

Erkek-Kadın İlişkilerinde Fıtrattan ve İslâm’dan Sapmalar

İnsan olmaları bakımından eşit olan erkekle kadın rûhî ve biyolojik yönden farklıdır. Kur’ân’ın yukarıda değinilen sunumuna göre onların her biri Zevc’dir; birbirlerinin eşi ve bir bütünün biri diğerini tamamlayan parçalarıdır. Yüce Allah onları bu şekilde yarattığı için onlara yönelik yasalar da eşitliği ve farklılığı yansıtıcı niteliktedir.

Meselâ:İslâm Dîni’nin îman esaslarına inanmada; can, mal ve özel hayat dokunulmazlığı gibi haklara sahip olmada; namaz, zekat ve adalet gibi görevleri yapmada; zulüm faiz ve zina gibi yasaklardan sakınmada; insan öldürme, zina ve hırsızlık gibi suçların cezalarında eşittirler. Yaptıkları iradeli işlere göre de Âhiret hayatlarında eşit şartlarda sorgulanacak, azaplandırılacak ve mükâfatlandırılacaklardır. Onların birbirlerine üstünlüğü, yalınızca(İslâmî)îmanları ve îmanları doğrultusundaki erdemli yaşayışlarıyladır.

Onlar, rûhsal ve biyolojik yönden eşitsizlikleri sebebiyle bazı görevler ve bu görevlere bağlı haklarda farklıdırlar. Örneğin kadınlar âdet görmeleri sebebiyle adetli dönemlerinde ana ibâdet olan namazla ve evlilikte kadınlık görevleriyle mükellef tutulmamışladır.[1]Daha kolay iftira edilebilir oldukları için namuslu kadınlara zina iftira edenler cezalandırılmışlardır.[2]Doğum, emzirme ve temyiz çağına kadar büyütme onlara has/özgü kılındığı için nafaka kazanımı ile yükümlü kılınmamışlardır.[3]Tâciz ve tecavüzden korunabilmeleri için, nitelikleri belirlenmiş örtünme ile görevlendirilmişlerdir.[4]Kadınlar için ev merkezli toplum hayatı önerildiği söylenebilirse de aşağıda açıklanacağı üzere yönetim hakları da korunmuştur.

Erkekler evlilikte mehir ve nafaka ile, boşamada tazminatla ve fakir ana babalarının bakımı ile görevli kılındıklarından evlad olarak vâris olurlarken iki katı mîras alırlar.[5]Boşamada doğrudan yetkilidirler. Kadınlar ise mahkeme/yargı yoluyla boşanabilirler.[6]Bedenen daha güçlü kılındıkları için de meşrû silahlı savaşta öncelikli olarak görevlidirler. Farklılıkları sebebiyle erkeklere sınırlı çok eşlilik izni de verilmiştir.[7]

Burada amacımız tam bir kıyas yapmak olmadığı için verilen misalleri yeterli buluyoruz.

Eşitlik ve farklılık yönlerine değinilen erkekle kadının doğal çizgilerini koruyabilmeleri ve ilişkilerini âdil bir zemine oturtabilmeleri için fıtratları çizgisinde yetiştirilmeleri ve yaşatılmaları gerekir.

Bunun içindir ki Fıtrat dîni olan İslâm:

Erkek çocuğunun erkek,kız çocuğunun da kız çocuğu olarak yetiştirilmesini emretmiş ve bunu Peygamberimiz aracılığıyla fiilen örneklendirmiştir.[8]

Giyimde – kuşamda, sözde ve davranışta ve hatta üstlenilecek görevlerde erkeklerin kadınlara,kadınların erkeklere benzemeye çalışmasını lâneti içeren bir dille yasaklamıştır.[9]

Cinselliğin de kendi cinsiyetleri doğrultusunda yaşanmasını emretmiştir.Bunun içindir ki karşı cinsler arasında evlilik meşrûlaştırılmış, livata/homoseksüellik ve lezbiyenlik yasaklanmıştır.[10]

Yukarıda özetlediğimiz eşitlikler ve farklılıklar gözetilerek görevlerin ve hakların belirlenip üstlenilmemesi, yetiştirmeyi de içine alan benzeşme şekillerinden kaçınılmaması ve şiddet içermedikçe homoseksüelliğin ve lezbiyenliğin temel haklardan görülmesi, kadın erkek ilişkilerini tabîi mecrasından saptırmıştır. Ailede ve sosyal hayatta görev değişiklileri ve dönüşümlerine neden olmuştur.

Bu nedenle çözüm özetlenen Fıtrat-İslâm çizgisindedir.
—-
[1] Bakara 222:Mâide 6,Nisâ 43
[2] Nûr 4
[3] Bakara 233:Nisâ 34
[4] Ahzab 59;Nûr 31
[5] Nisâ 11
[6] Talâk 1-2;Bakara 229
[7] Nisâ 3,129.Bu konuda İslâm’a Göre Cinsel Hayat isimli eserimize bakılabilir.
[8] Ebû Davûd Salât 26.Hatem 8;Müsned 2/180
[9] Ebû Davûd Libas 30-31
[10] Nisâ 15-16

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.