islami haberortadoğu haberlerimirat analizmirat tv
DOLAR
18,6445
EURO
19,6464
ALTIN
1.077,48
BIST
4.964,68
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
17°C
İstanbul
17°C
Hafif Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
20°C
Pazar Az Bulutlu
17°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
11°C
Salı Az Bulutlu
11°C

Bekâret erdemimiz korumak da görevimizdir

Bekâret erdemimiz korumak da görevimizdir
02.04.2018
A+
A-

Zerrin Özer ve bekâret söylemi

http://www.hurriyet.com.tr/galeri-zerrin-ozer-kiz-cocugu-evlenene-kadar-bakire-olmali-40789807

Bir süre önce “Hülya Avşar ve İnsan Doğasının İslâm’a Yönelişi” başlıklı bir yazı yazmış ve yazıma şöyle bir giriş yapmıştım:

İslâm Dini’nin hayatımızı yönlendiren yasalarını koyan insanı yaratan Allah’tır. Yüce Allah insan varlığına özellikler yüklemiş ve onu İslâm yasaları ile denemeye uğratmayı dilemiştir. Bu sebeple yozlaşmamış/yozlaştıralamamış insan doğası ile İslâm örtüşür. Değil bilgili ve bilinçli bir Müslüman azgın bir ateist bile yer yer -bilmeyerek ve inanmayarak da olsa-yaratılış çizgisinde İslâm’a yönelebilir.”

https://www.mirathaber.com/ali-riza-demircan-hulya-avsar-ve-insan-dogasinin-islama-yonelisi-1-3508y.html

Zerrin Özerin Açıklaması

Zerrin Özerin “Kız Çocuğunun evlenene kadar bakire olmasını isterdim” şeklindeki beyanını okuyunca insan doğasının İslâm’a yönelik olduğunu ama bu yönelişin yetmediğini, hakikate ancak İslâmî ilkelerle varılabileceğini bir kere daha kavradım.

Zerrin Özeri Tanımam

Zerrin özeri tanımam, mazisini ve halini de bilmem. Ülkemiz şartlarında bir kadın sanatçı olarak pek çok zorluklara katlandığını, İslâmî çizgiden sapma anlamına yanılgılara düştüğünü ve vefasızlığa uğradığını tahmin edebiliyorum. Onun önemsenmesi gereken yaşam tecrübelerinden sonra bir kadın olarak “Kız çocuğunuz olsa onun da evlenene kadar bakire olmasını isterdim. Yani ben aşırı rahatlığı, saygısızlığı sevmiyorum. Şimdiki insanların modernlik anlayışını benimsemiyorum. Saygı, edep kalmadı artık,” diyebilmesini, Allah’ın yaratılışımıza kodladığı değerlerin bir yansıması olarak görüyorum.

İnsan Doğası Bekâreti Erdem Olarak Görür

İslâm’ı yaşamakla yükümlü kılınmış insanın doğası yozlaştırılmadıkça evlilik dışı ilişki olan zinayı içselleştiremez ve onun evlilik öncesinde yaşanmadığının belgesi olan bekâreti erdem olarak görür.

Fıtratımız /yaratılışımız ve dinimiz çizgisinde biz de bekâreti erdem olarak görürüz. Manen piçliğe dönüşen modern yaşamı benimseyerek bekâreti hafife alan sözde aydınları ve sanatçıları da karalara bürünmüş erdemsizler olarak niteleriz.

Bu vesile İslâm’a Göre Cinsel Hayat isimli eserimden özet alıntılarlabakirelik konusunu ışık tutmak istiyorum:

İslâm’a Göre Cinsel Hayat’tan Alıntılar *

İslâm’ın yasalarını koyan insanı yaratan Allah olduğu için İslâm’la yozlaştırılamamış insanlığın eğilimleri arasında örtüşme/uyuşma vardır.

İslâm’ın yaratılış orijinalitesinin belgesi olarak değerlendirdiği bekâretin, yıkıcı söylem ve çalışmalara rağmen değişik kültürlerde önemsenir bir ayrıcalık olması da değinilen örtüşmenin; uyuşmanın belgesidir.

Sevgili Peygamberimiz özellikle bekâr erkeklerebakireleri tercih buyurmalarını öğütlemiş, bir dulla evlendiğini açıklayan bekâr gence “ Senin onunla onun seninle daha bir kaynaşacağı bir bâkire ile evlenseydin ya![1] Buyurmuştur.

Bâkirelerin Önceliği:

Bâkirelerle evliliği teşvik edici öğütler özellikle bekâr erkeklere yöneliktir. Niçin tercih edilmeleri gerektiği hususu da ilgili öğütlerin ışığında şöylece yorumlanabilir:

a‐ Rûhî özellikleri sebebiyle kadın bâkire olarak evlendiği erkeğe daha içten bir bağlılık duyabilir. Geçmişe ilişkin etkileyici hatıraları olmayacağı için, kocasına daha çabuk uyum sağlayabilir.

b‐ Bâkirenin kocasının arzularına cevap verecek daha cazip bir dişiliği vardır. Ayrıca bu yönü kocasının arzularına daha uyumlu bir gelişme gösterebilir.

c‐ Bâkirelerin özellikle bekâr erkeklerce dullara tercih edilmesi sosyal adâlete daha uygun olur. Büyük ölçüde bâkirelerin özelliklerini taşıdıkları için Allah’ın Resûlü genç kadınlarla evliliğe de teşvik buyurmuşlardır.

d‐ Bekâretin tercih edilebilir bir özellik olduğunu -yaşlı da olsalar- Cennet’e girecek dünya kadınlarının hiçbir insan ve cin tarafından dokunulmadık bakireler olarak yaratılacaklarının açıklanmış olmasından da anlaşılmaktadır. (Bak. Rahman 74; Vâkıa 36, Feyzül‐Kadir 4/350)

*Ali Rıza Demircan İslâm’a Göre Cinsel Hayat sh.129…Ensar, İstanbul. 0212 491 19 03-4

[1] Buharî Nikâh 21;

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.