islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
32,5212
EURO
34,9672
ALTIN
2.435,78
BIST
9.776,80
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Cuma Az Bulutlu
19°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
16°C
Pazar Az Bulutlu
16°C
Pazartesi Az Bulutlu
18°C

Faize Alternatif Çözüm Olarak Denetimli Borsacılık ve İslâmî Altyapısı

Faize Alternatif Çözüm Olarak Denetimli Borsacılık ve İslâmî Altyapısı

Bir ilahiyatçı olarak biz devletin etkin denetimi altına alacağı Borsacılığı çözüm yollarından biri olarak görüyoruz.

Devlet banka mevduatlarına verdiği garantiyi mutlak kontrolü altına alacağı borsaya da vermelidir. Halkımız da Diyanet, İSO ve diğer sivil örgütler aracılığıyla borsaya yönlendirilmelidir. İş adamlarımız da hisse satarak finansman ihtiyacını sağlamalıdır.

İslâmî alt yapımız buna uygundur. Eğer gerekli teşvikler yapılırsa Müslüman halkımız Rabbinin buyruğuna itaat ederek küçük de olsa yatırımlarını devlet garantisindeki borsa hisselerine yönlendirebilir.

Şimdi değinilen İslâmî alt yapıya bakalım. Rabbimiz el-Bakara 219’da zaruri harcamaların dışındaki küçük-büyük birikimlerin İnfak edilmesini emrederek şöyle buyuruyor:

“(Ey Peygamber!) Sana sarhoşluk veren içkilerden ve kumardan soruyorlar. De ki: Onların her ikisinde de hem büyük bir günah/zarar hem de insanlar için bazı faydalar vardır. Ancak yol açtıkları günahlar/zararlar sağladıkları faydalardan daha büyüktür.

Yine sana neyi İnfak edeceklerinisoruyorlar. De ki: İhtiyacınızdan arta kalanını İnfak edin. İşte, Allah düşünebilmeniz için mesajlarını size böylece açıklıyor.

Kur’ân dilinde İnfak mutlak anlamda harcamadır. Bu harcama zekât ve hayır yollarıyla olabildiği gibi Allah yolundan engellemek ve gösteriş yapmak için de olabilir.(el-Bakara 267; Âl-i İmran 92; Enfal 36; Nisa 38) Her hangi bir şekilde örneğin eşe nafaka için de olabilir.(Nisa 34) Biz ihtiyacımızdan arta kalanını yani yeterinden fazlasının İnfak edilmesi emrini yatırım olarak anlıyoruz. Böyle anlaşılması da gerekir. Çünkü yeterinden fazlasını İnfak etmeyi bütünüyle zekât ve hayır harcamaları olarak anlayamayız. Böyle bir görevimiz yoktur. Bize böylesi bir görev verilseydi Mevlâ’mızın da açıkladığı üzere cimrilik eder yapamazdık, üstelik de kinlenirdik. (Muhammed 36-38) İnfak emrini israf ve lüks harcamaları olarak da göremeyiz. Çünkü israf ve lüks harcamaları da haramdır. (el-A’raf 31; el-İsra 26,27; el-Kasas 58)

Önümüzdeki tek yol kendimizin/sanayicilerimizin ve daha geniş anlamıyla toplumumuzun yararına harcama olan yatırımdır. Küçük miktarlarda da olsa etkin denetimli borsaya yatırım yapmak şirketleşmedir. Şirketleşme ise farz görevimiz olan birlikteliğin ekonomik boyutudur. (Âl-i İmran 103; Enfal 46) Birlik, kültürel, siyasî ve ekonomik olabilir. Şirketleşme de ekonomik birliktir.

Mevcut imkânlarımızın değerlendirilmesi için ana ihtiyacımız, faiz karşıtı bir ekonomik yapıyı amaçlayacak İslâmî/Doğal zihniyet devrimidir. Bu devrimi yapacak yönetici bilincimiz ve siyasî irademiz var mı, bekleyip göreceğiz.

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.