islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
32,4972
EURO
34,5847
ALTIN
2.480,05
BIST
9.547,36
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Çarşamba Hafif Yağmurlu
19°C
Perşembe Az Bulutlu
19°C
Cuma Yağmurlu
15°C
Cumartesi Az Bulutlu
18°C

Kadın Meselesi

Kadın Meselesi

Denildiği üzere kültürel bir savaşın içindeyiz. Pek tabiidir ki, bu savaşın içinde kadınlarımız da görev üstlenecektir.

  • Kur’an’ı Kerim Hz. Şuayb’ın kızlarını, Saba Melikesini, Firavun’un karısını, Mısır Azizi’nin eşini ve Mısır Sosyetesinin kadınlarını konuşturmaktadır. (14)
  • İslâm kadınlara silahlı savaşı farz kılmadı, ama geri hizmetlerde istihdam etti. Ümmü Ammara gibi bizzat savaşan istisnai tipleri de savaştan men etmedi. H. Peygamberin diliyle tasvip de buyurdu. (15)

Bu sebeple kültürel savaşımızın Görsel Sanatlar dalında fitne unsuru olacak fizik güzelliklerinden beri, bilinçli kadınlarımızın istihdamı caiz olsa gerektir. Bunların sayıları belirli ve de istisnaî tipler olacağı da açıktır. Pek tabiidir ki şu veya bu gerekçelerle bu kadınlarımıza, sevişme rolleri gibi açık haramlara düşürecek roller verilemez.

Görsel Sanatlarımızda küfür, nifak ve yarı üryan kadın rolleri için gayr-ı müslim sanatçılardan yararlanılabileceği de bir vakıadır.

Sonuç olarak deriz ki: Haramlaştırıcı arızî unsurlardan korunduğu sürece Görsel Sanatların mübahlığı asıldır. Hakk’a hizmet amaçlanırsa; Görsel Sanatlar cihad dolayısıyla da ibadet yolu kılınabilir. Görsel Sanatların fıkhî yönden çözüm getirilemeyecek problemleri yoktur. Pek tabiidir ki, çözümler verilirken tadil edici ve de kısıtlayıcı içtihatlar da olacaktır. Bu durum da bize özgü görüşlerin ortaya çıkmasına vesile bir rahmet olacaktır.

Bitirirken beyan etmek isterim ki, bu konuşmamda sergilediğim görüşler mutlak doğrular olarak değil, üzerinde düşünülmesi gereken hata ihtimalli düşünceler olarak değerlendirilmelidir.

Hatalardan münezzeh olan yalnız ALLAH’tır. Davamız Alemlerin Rabbi olan ALLAH’a hamd ve sanâdır.

Ali Rıza DEMİRCAN  

DİPNOTLAR:

  1. et-Tâc 1/29.
  2. Riyazü’s-Salihin B. İhlâs, Hn. 13.
  3. Tevbe 82; Hadid 20; Cum’a 8; Haşr 18.
  4. 1bn Mace Hd. 4298; el- Camiü’s- Sağir 2/94.
  5. En’am 32-50; Âl-i İmran 26; Zümer 52.
  6. İnfitâr 10-12; Casiye 29; Kehf 49.
  7. Zuhruf 80.
  8. Hıcr 29.
  9. El-Camiü’s- Sağir 1/125.
  10. Muhtasar İbn Kesir, 2/663
  11. Âl-i İmran 28.
  12. Zadu’l Maâd İbn Kayyûm el-Cevziyye; Tercüme Şükrü Özen 3/235 – 313.
  13. Bir örnek için bak. et-Tac 2/332 – 3.
  14. Kasas 9; 23-26; Neml 29-35; Yusuf 23-32; Tahrim 11.
  15. İbn Mâce Hd. 2862; İslâm Peygamberi 1/148.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.