2016 yılında yapılan camii Endonezya’nın Lampung şehrinde yer alan Tulang Bawang Barat İslam Merkezi’nde yer alır.
Camii; cami mimarisinde bulunan iki ana unsuru, kubbe ve minare, ele alarak büyük ve yüksek bir ana kütle biçiminde tasarlanmıştır. Minare tanımı camii içinde büyük bir boşluk oluşturularak vurgulanmıştır.
İç alandaki boşluk aynı zamanda sıcaklığı düşürmek için bir havalandırma bacası görevi de görmektedir. Boşluğun etrafını çevreleyen duvarlarda Lampung’un geleneksel yazıları oyularak bağlam ve kimliğin altı çizilmiştir.
Cami tasarımında İslami numeroloji uygulanmıştır. Örneğin
Minare Kuran-ı Kerim’deki 30 cüz sayısını temsilen 30 metredir.
Kulenin tepesinde Allah’ın 99 isminden alınan 99 ışık açıklığı bulunur.
Işıklıkların boyutları 34’e 34 metre olup, Müslümanların her gün namazlarında yaptıkları secde sayısından alınmıştır.
Sütunlar arası mesafe, bir günde kılınan farz namaz sayısından alınan 5 metredir.
Binanın koridorunda Kuran’daki sûre sayısından alınan 114 adet sütun bulunmaktadır.
Bir ibadethane olarak cami, insanın ilahi güçle olan ilişkisini yansıtmak için dikey bir kütle olarak ifade edilir.
Ana malzeme olarak beton kullanılmıştır. Homojenliği bir dürüstlük ve güç duygusu yansıtır. Süsleme değil yalnızca yalın beton yüzeyler tasarlanmıştır. Renksiz ve süslemesiz brüt beton; yokluğu, dış görünüşün içeriği kadar önemli olmadığını ve ibadetin sergilenmemesi gerektiğini sembolize eder.
Caminin tavanı yansıtıcı metal levhalardan yapılmıştır, böylece insanlar ne zaman baksa ve dua etseler kendilerini görürler.
Tavanlara tekrar tekrar Allah’ın adı (Esma-ül Hüsna) işlenmiştir. Bu delikler geceleri caminin ana ışık kaynağı olarak işlev görür. Bu nedenle bu caminin tam adı, açılış kitabesinde yazılı olduğu gibi, “99 Işık Asmaul Hüsna Baitus Şobur Ulu Camii” dir.
En derin kısımdaki tavan, üstte 99 küçük deliğe açılan beş katlı bina kadar yüksek, yüksek bir nef şeklindedir. Güneş yılda iki kez ekvatordan geçtiğinde, Mart ve Eylül aylarında ışık deliklere girer.
Yapının mimarı Andra Matin; “Artık tüm camiler kubbe kullanıyor, bu bizim de kubbe kullanmamız gerektiği anlamına gelmiyor. Müslümanlar taklit etmeyi sevmiyorlar ama öncü olmalılar.”