Kudüs’teki İslam Sanatları Müzesi’nin, 190 İslami eseri ve 68 nadir saati Ekim ayı sonunda Londra’da gerçekleştirilen bir açık artırmada sattığı ortaya çıktı. İlk açık artırmada tarihleri 7.yy ila 19.yy arasında değişen el yazmaları, dokumalar, seramikler ve madeni eşyalar bu müzayede satışa çıkarılmış, ikinci artırma, 18.yy saat ustası Abraham-Louis Breguet’in elinden çıkma üç nadir saatten oluşmaktaydı. Aradan geçen bir buçuk aylık zamana rağmen İsrail’de ve Filistin’de konu üzerine tartışmalar devam etmekte. İsrailli müzeciler koleksiyon azaltan bu açık artırmanın örnek teşkil etmesinden endişeli olduklarını açıkladılar. Müze Müdürü Nedim Şeyban yönetimindeki müzenin verdiği beyanatta, kurumsal geleceklerini garanti altına alma ve eğitim programlarını finanse etmek için bu yolu seçtikleri yazıyor. Açık artırma için seçilen eserlerin çoğunun taklit olduğu ya da depodan çıkarıldığı da iddialar arasında. Müze yetkilileri, koleksiyonlarının 5000 parçadan oluştuğunu söyledi. Bir radyo programına katılan Şeyban, satışın iki yıldır gündemde olduğunu, bu çatışma dolu ve bölünmüş bölgedeki tek İslami Sanatlar Müzesi’ni devletin kısıtlı desteğine rağmen idare etmeye çalıştıklarını söyledi. Şeyban 2014’te göreve geldiğinde bir İsrail müzesine müdür olan ilk Filistinli olmuştu.
Müzeciler, İsrail antika yetkilileri ve Milletlerarası Müzeler Konseyi’nin yerel yetkilileri sanat eserlerinin sınıflandırılmasını ve satışa çıkarılmasını eleştirdiler. Tel Aviv Sanat Müzesi’nin fotoğraf küratörü Raz Samira, “Bunlar nadir bulunan eşsiz eserler ve şimdi halkın bu eserlere erişimi kesilerek bazı kişilerin malı haline geliyor.” diye belirtti. 2011’de Israil Müzesi 39 eseri koleksiyonuna yer açmak amacıyla satmıştı. 2014’de İsrail Sanatları Ramat Gan Müzesi Rus bir ressamın eserini, yeni bina inşa etmek için elden çıkarmıştı. 1984’te getirilen İsrail Müze Yasası’na göre bir eserin elden çıkarılışından elde edilen para müzenin koleksiyonunu genişletmek için kullanılırsa buna izin verilmekte. Bu satışta böyle bir durum olmadığını belirten uzmanlar, eserlerin İsrail Müzesi ya da İslam Müzesi gibi diğer İslami eser toplayan müzelere verilmesinin daha iyi olacağının altını çizdiler.