islami haberortadoğu haberlerimirat analizmirat tv
DOLAR
18,4557
EURO
17,8606
ALTIN
975,45
BIST
3.253,85
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
26°C
İstanbul
26°C
Az Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu
26°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
27°C
Perşembe Az Bulutlu
25°C
Cuma Az Bulutlu
25°C

Kıyamet Suresi Gönül Okumalarım

Kıyamet Suresi Gönül Okumalarım
27.03.2018
A+
A-

Ön bilgilendirme:Yaptığımız bu ve benzeri çalışmalarımızı okurken en son paragraftaki ilk satırda bulunan  “Kıyamet Suresi okumalarım esnasında zihnime yansıdı.” cümlesini her paragrafın akabinde imiş gibi okunması tavsiye olunur..

Sohbeti Kur’an olanın yolu aydınlık olur:

İşlediği fena eylemlerden dolayı kendisini kınayıp vazgeçen insanın bu hareketinin insanoğlunun yaratılış gayesine uygun olacağı;

Kıyametin, samanyolu yıldızının sönüp günümüz biliminin tespit ettiği kara delik denilen insan yaratılış sürecinde ki ana rahmine benzer bir yeniden yaratılış seremonisi olabileceği;

İnsanoğlunun dünya hayatında ki önceledikleri ve ertelediklerinin ahiret hayatını şekillendireceği;

İnsanın bu dünyada hakkı, hakikatı ve doğru yaşam tarzını desteklemesinin yönünü Allah’a dönmesi demek olduğu;

Halk arasında ki ferdi bozulmanın zamanla genelleşeceği ve toplumsal değerlerin Allah’ın arzu etmediği istikamete doğru gideceği;

Günah işlemenin rahatlığı, Kişide yeniden diriliş (ahiret) inancının zayıflığından veya hiç olmayışından kaynaklanacağı;

İnsanoğlunun yaşadığı ömrün etrafına olan olumlu veya olumsuz etkilerini yeniden dirileceği (ahiret) hayatta göreceği;

Ömrü yalan-dolanla geçen, her ne pahasına olursa olsun doğru tavır ve sözlerin taraftarı olmayan Kişinin başıboş sorumsuz bir insan olacağı;

İnsanoğlunun ana rahminde başlayan yaratılış sürecinin yeniden dirilişe (ahiret) en güzel örnek olduğu;

İnsan nefsinin kötü duygularla ya da güzel duygularla işbirliği içerisinde olduğu;

Duygu haline nefis, eylemleşen hale ise insan denilebileceği;

Kötü duyguları süreklileştiren nefis insanın şeytanlaşmasına neden olacağı;

Nefsin kötü duygularını eyleme dönüştüren insan bundan dolayı kendisini kınayıp vazgeçtiği takdirde makbul bi varlık olacağı;

Bedensel organların yaptığı eylemlerin çirkinliğinden veya güzelliğinden nefsin sorumlu tutulacağı;

İnsan bedeninin nefsin emrine verilmiş olup onun talimatları doğrultusunda hal ve hareketlerde bulunduğu;

Nefsi terbiye etmenin yegane yolunun Kur’anı anlayarak okumaktan geçtiği;

“Nefis”le “nefes” arasında bir bağ kurulabileceği;

Kadının çocuk doğurması için kullanılan “nifas” kelimesinin kök itibariyle nefisle irtibatlı olduğu;

Nefis, soyut veya somut faydalı şeyler ürettiği oranda insanı manevi huzura kavuşturacağı;

İnsanın yeniden dirilişi ve silkinişi ancak yaptığı yanlış eylem, hal, hareket ve günahlarından dolayı kendisini kınayıp vazgeçmesiyle başlayacağı;

Şehvet ve gazabın vahyin kontrolünde gerçekleştiği takdirde insan nefsi için rahmete dönüşeceği;

Şehvet ve gazabın şeytan dürtüsünde gerçekleştiği takdirde insanoğlunun bu dünyada ya vezir ya rezil olacağı; Ancak ahirette kesinkes rezil rüsva olacağı;

İnsan aklı, nefsini ya şeytani (kötü) ya da rahmani (güzel) dürtülerin emrine verdiği;

İnsanda ki şeytani (kötü) veya rahmani (iyi) dürtülerin kaynağı; Nefsin arzu ve isteklerini temin ve giderme eylemleri olduğu;

Nefsin arzu ve isteklerini temin etmede vahiyle kontrol altında tutulmayan aklın her an şeytani (kötü) dürtülerin emrine gireceği;

Nefis ne kadar kötülüklere meylederse meyletsin kendisini kınayıp vazgeçerek dönüş yaptığı takdirde Yüce Allah’ın cc bağışlayacağı (inşallah);

Ruhla birleşmiş insan bedenine nefis denildiği;

Bedene ait beynin, vücudun beslenip gelişmesine bağlı olarak insana özel olgulaşan aklın; Nefsin fısıltılarıyla veya vahyin nasihatlarıyla yaşamını sürdüreceği;

Nefsin arzularını gerçekleştirme imkanı bulunsa bile Kur’ana uygunluğuna göre yerine getirilmesi gerektiği;

Kötü heves, çirkin arzu kişiye göre değil Kur’ana göre belirleneceği;

Nefsin Kişiye özel olduğu;

Bu Dünyada organlarını güzel ve faydalı işlerde kullananların, yaşamını başı boş bir şekilde yaşamadığının Ahirette ispatı olacağı;

Ahiretten Allah’ı cc görmenin yolunun Dünyada güzel gören göze ve faydalı işler yapan vücut organlarına sahip olmaktan geçtiği;

Bazı İnsanların Dünya hayatında kendince gerekçesini  geçerli zannederek iyi yaptığını düşündüğü kötü hal ve hareketlerin kendinden sonra ne denli insanlığa zarar verdiğini bizzat göreceğinden gerekçesinin geçersiz olduğunu anlayacağı;

Kişinin, mezhep,cemaat, tarikat, cemiyet kaygısı taşımadan her kimden sadır olursa olsun, doğrunun yanında tavır almasının Allah’a cc yönelmek olduğu;

Kişi çevresel etki sebebiyle doğrunun yanında tavır almadığı takdirde dünya sınavını kaybedeceği;

İnsanın dünya hayatında ki yaşantısından sorumlu olması öldükten sonra ki ahiret hayatının gerçekleşmesine delil olduğu;

İnsanoğlunun sorumlu bir yaşam sürmesinin nedeninin Ahiret inancıyla ilişkili olduğu;

Öldükten sonraki hesap gününü düşünerek Kur’an okumanın zihinsel gönül gözünün açılmasına vesile olabileceği;

Dünya sevgisinin Kur’anı zihinsel gönül gözüyle okumayı engellediği;

Kur’anı ağız diliyle okurken acele etmeksizin zihinsel gönül gözüyle okumanın Cebrail lisanı olduğu;

Kur’anın zihinsel gönül okumalarını keşfeden kişinin kaynağının rahmani olacağı;

Kur’anın kişiye özel zihinsel gönülden okuma özelliğine sahip olduğu;

İnsanoğlunun yapısının pişman olduğu hal ve hareketleri tekrar etmeye meyilli olduğu;

Kur’anın kişiye özel zihinsel gönülden okuma özelliğine sahip olduğu;

Kur’anın zihinsel gönül okumalarını keşfeden kişinin kaynağının rahmani olacağı;

Kur’an-ı ağız diliyle okurken acele etmeksizin zihinsel gönül gözüyle okumanın Cebrail lisanı olduğu;

Dünya sevgisinin Kur’anı zihinsel gönül gözüyle okumayı engellediği;

Öldükten sonraki hesap gününü düşünerek Kur’an okumanın zihinsel gönül gözünün açılmasına vesile olabileceği;

İnsanoğlunun sorumlu bir yaşam sürmesinin nedeninin Ahiret inancıyla ilişkili olduğu;

İnsanın dünya hayatında ki yaşantısından sorumlu olması öldükten sonra ki,ahiret hayatının gerçekleşmesine delil olduğu;

Kişi çevresel etki sebebiyle doğrunun yanında tavır almadığı takdirde dünya sınavını kaybedeceği;

Kişinin, mezhep,cemaat, tarikat, cemiyet kaygısı taşımadan her kimden sadır olursa olsun doğrunun yanında tavır almasının Allah’a cc yönelmek olduğu;

Nefsin yaşaması ve olgunlaşması Yüce yaratıcının bahşettiği yeryüzü nimetleriyle mümkün olurken, ruhun olgunlaşmasının da nefsin olgunlaşmasıyla doğrudan ilişkili olduğu;

İnsanoğlunun günlük yaşamsal rızık mücadelesinin ne denli önemli olduğunu belirtmek için Cenab-ı Allah’ın cc yeminle ifade ettiği;

Hak, hukuk çerçevesinde hareketli ve bereketli geçen her bir günün Allah cc katında kıymetli olduğu;

Gününü sorumsuzca rastgele değil, sorumluluk bilinci içerisinde geçiren insanların Allah katında itibar göreceği;

İmkanlarını çevresiyle paylaşmadan bir ömür tüketen İnsanın neticede pişmanlık duyacağı;

Meziyeti az, mazereti ve zafiyeti çok olan İnsanla ilişkilere dikkat edilmesi gerektiği;

İnsanı diktatör yapan kendi tercihi değil çevresi olduğu;

İnsanoğlunun fıtratında diktatörlük de merhamet de var olduğu; Tercihin ise Kendisinde olduğu;

Güç ve kudretin Allah’a (cc) mahsus bir özellik olduğu; Beşeri manada güçlü ve kuvvetli olan İnsanların bu özelliklerini taarruz değil savunma amacıyla kullanması gerektiği;

Allah adına diktatörlük yapanların erinde gecinde zalim olacağı, dünyevi şartlar vesilesiyle diktatör olan insanlar firavunlaşıp zalim olacağı;

Yeryüzünde insanları idare eden otorite, insanların vicdanlarında soru işaretine meydan vermemeksizin idaresini icra ederse o derece de öldükten sonra Allah’a hesabı kolay vereceği;

İnsanoğlunun yaratılış itibariyle meziyeti az, zafiyeti ve mazeretinin çok olduğu; Meziyeti ile yetinenin kazanacağı, zafiyeti ve mazeretiyle yaşayanın ise Ahirette kesin olmak üzere Dünyada da kaybedeceği;

Aklını kullanan insanın tek bir meziyeti ile ömür boyu mutlu hayat süreceği;

İnsanın, zafiyetlerinin ve mazeretlerinin peşine düşer, ısrarcı olur, tutku haline dönüştürürse ömrü stres ve sıkıntı içerisinde geçeceği;

Cinsel istek ve arzularının esiri olan İnsan, Ahiret ve hesap gününden biçare hiç ölmeyecek gibi yaşayacağı;

İnsan, hayatında yaşamakta olduğu anda yaptıklarının neticesinin geri dönüşümünde ki olumlu veya olumsuz hali hesap etmesi gerektiği;

İnsanoğlunun hesapçı, zanni ve asabi özelliklere doğuştan sahip olduğu ancak bu özelliklerini münafıkça değil ne pahasına olursa olsun mertçe yaşaması gerektiği;

İnsanoğlunun ilim ve fikir amaçlı ortaya koyduğu zanni ve hesabi tespitlerin başka insanlar için ne kadar ters ve aykırı olursa olsun kınanmaması ve zulme uğratılmaması gerektiği;

İnsanoğlunun parmak uçlarında ki maharetin kişinin bir ömür rahat yaşam geçirmesine vesile olacağı;

İnsanoğlunun kendisine emanet edilen kıymetli eşyaları (para,mücevher vb.) inkar etmeye meyyal olduğu;

İnsanoğlunun kötü kimselerden de toplumsal siyasi liderler seçme isteğinde bulunabileceği;

Kıyamet Suresi okumalarımdan zihnime yansıdı.

Estağfirullah… Estağfirullah… Estağfirullah…

Kuran Okuyunuz. O’nu okudukça kişiye özel zihinsel yansımalarını keşfedeceksiniz. Doğrusunu Allah (cc) bilir.

Söz konusu bu ve benzeri çalışmalarım kesinlikle meal veya tefsir çalışması olmayıp, İlgili Kur’an Suresi okumalarım esnasında zihinsel olarak fehmettiğim tespitlerdir. Kişisel olarak ibadet ve zikir amaçlı yaptığımız derslerin paylaşımından kastımızın ümmeti Kur’an okumaya yönlendirmede faydası olacağı düşüncesiyle, ayetlerin ruhuna ve surenin bütünlüğüne uygun akıl ve gönül okumaları yapmak olup Kur’an’ın ibadet muamelat ve fıkhına aykırı tespitlerin varlığı halinde ehlince uyarılmaya her zaman açık ve tashihimin beyanı olduğunu belirtmek isterim.

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.